۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83181416
T T
۰ نفر

متهم پرونده بدحجابی به 2سال حبس تعلیقی محكوم شد

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 83181416
متهم پرونده بدحجابی به 2سال حبس تعلیقی محكوم شد

تهران- ایرنا- یكی از متهمان پرونده موسوم به «دختران خیابان انقلاب» كه در ورودی دادگاه انقلاب با ماموران درگیر شده بود، به دو سال حبس تعلیقی و 50 هزار تومان جزای نقدی محكوم شد.

محمدحسین آقاسی وكیل مدافع لیلا میرغفاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا اظهار داشت: موكلم پرونده‌ای در دادگاه انقلاب داشت كه خرداد امسال موقع ورود به دادگاه با وجود اینكه مانتور و شلوار جین بر تن داشته، از او می‌خواهند چادر سر كند.
این وكیل دادگستری اضافه كرد: موكلم نمی‌پذیرد و می‌گوید حجابش خوب است و نهایتاً به او چادر می‌دهند و او نیز با ماموران درگیر و به یگان حفاظت دادگاه منتقل می‌‌شود.
آقاسی ادامه داد: نهایتاً به خاطر اظهارات موكلم، برای او پرونده‌‌ای به اتهام اتهام اهانت به رهبری، تمرد نسبت به ماموران در حین انجام وظیفه، ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی و تشویق مردم به بی‌حجابی و فحشا تشكیل می‌شود.
وكیل مدافع غفاری افزود: پرونده دو قسمت شد؛ یك قسمت در صلاحیت دادگاه انقلاب بود كه دادگاه در ارتباط با اتهام اهانت به رهبری، موكلم را به دو سال حبس محكوم كرد كه به مدت 3 سال تعلیق شده است.
آقاسی اضافه كرد: بقیه اتهامات در صلاحیت دادگاه عمومی بود كه چند روز پیش محاكمه انجام شد و خوشبختانه دادگاه در ارتباط با تمرد نسبت به ماموران و تشویق مردم به فساد و فحشا، موكلم را تبرئه و راجع به ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی به 50 هزار تومان جزای نقدی محكوم كرد.
اجتمام *9140 * 3063
۰ نفر