۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83185329
T T
۰ نفر

رستورانها گواهی مناسب سازی دریافت می كنند

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83185329
رستورانها گواهی مناسب سازی دریافت می كنند

تهران- ایرنا- رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‎سازی بهزیستی گفت: رستورانهایی كه برای تسهیل تردد معلولان و سالمندان اقدامات لازم را انجام دهند از سال آینده گواهی مناسب سازی دریافت می كنند.

ابراهیم كاظمی مومن سرایی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال تدوین ضوابط اعطای این گواهی هستیم و این موضوع در اولین جلسه ستاد مناسب سازی كشور تصویب می شود.
وی ادامه داد: این گواهی در رستوران ها نصب می شود و نام رستوران های دارای این گواهینامه نیز به طور رسمی در مصاحبه ها آورده می شود تا معلولان و سالمندان از خدمات آنها استفاده كنند.
وی اضافه كرد: در فاز اول این گواهینامه به رستوران ها و پس از آن به تمام فروشگاه ها، پارك ها و دیگر اماكن مناسب سازی شده برای معلولان و سالمندان اعطا می شود.
رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‎سازی سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: افرادی كه مسئولیت اجتماعی خود را انجام می دهند باید به همگان معرفی شوند و اعطای گواهی به اماكن مناسب سازی شده نیز در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.
مومن سرایی از تعداد رستوران ها یا اماكن مناسب سازی شده اظهار بی اطلاعی كرد و گفت: مناسب سازی اماكن عمومی، تردد معلولان و سالمندان را در جامعه تسهیل می كند و زمینه امكان حضور هرچه بیشتر آنان را در جامعه فراهم می سازد.
به گزارش ایرنا، حدود دو درصد افراد جامعه یا به عبارتی یك میلیون و 560 هزار نفر، در سامانه شناسایی افراد دارای معلولیت بهزیستی ثبت شده اند.
ملاك بهزیستی برای معرفی افراد دارای معلولیت، ناتوانی ظاهر شده ای است كه افراد را نیازمند خدمات توانبخشی، وسایل كمك توانبخشی، دریافت آموزش های خاص در كارگاه های ویژه، توجه به وضعیت اشتغال و بهبود وضعیت رفاهی و مواردی از این دست می كند.
اجتمام *9185 * 3063
۰ نفر