۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 83189578
T T
۰ نفر
ناشنوايان با كمك هاي اوليه آشنا مي شوند

تهران- ايرنا- سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوري جمعيت هلال احمر، از ارائه آموزش‌هاي اختصاصي ويژه ناشنوايان در زمينه آشنايي با مخاطرات و كمك‌هاي اوليه خبر داد.

به گزارش ايرنا از جمعيت هلال‌احمر، احمد سلطاني روز چهارشنبه به نشستي با شبكه ناشنوايان كشور اشاره و اظهار داشت: در نشست با شبكه ناشنوايان كشور كه بيش از 60 سازمان مردم نهاد پيگير امور ناشنوايان عضو آن هستند، مقرر شد هلال احمر در زمينه آموزش آشنايي با مخاطرات و كمك هاي اوليه به ناشنوايان كه تاكنون از هيچ آموزشي در اين زمينه برخوردار نبوده اند، همكاري هاي لازم را انجام دهد.
وي با اشاره به اينكه بر اساس آمار مسئولان شبكه ناشنوايان، 700 هزار ناشنوا در كل كشور وجود دارد، گفت: بر اين اساس بسته اختصاصي آموزش ناشنوايان در زمينه آشنايي با مخاطرات و كمك هاي اوليه در نظر گرفته شده و همزمان با دهه فجر اين آموزش ها به صورت آزمايشي به چهار هزار ناشنواي استان خراسان رضوي ارائه خواهد شد.
سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوري درباره نحوه ارائه اين آموزش ها، توضيح داد: اين آموزش‌ها در ابتدا با حضور مترجمان ناشنوايان در كنار مربيان آموزشي هلال احمر، به آنها ارائه مي‌شود و به مرور از ميان ناشنوايان مربياني براي ارائه آموزش ها تربيت خواهيم كرد تا اين آموزش هاي همگاني را به همنوعان خود ارائه كرده و توانمندتر شوند.
سلطاني گفت: مقرر شده است بانك اطلاعات ناشنوايان كشور به تفكيك سن، جنس و تحصيلات در اختيار هلال احمر قرار گيرد تا بر اساس آن برنامه ريزي هاي لازم براي ارائه آموزش ها در ساير استان ها انجام شود.
اجتمام**7029*1834