۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 83191658
T T
۰ نفر

قالیباف: فساد معلول ناكارآمدی است

۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 83191658
قالیباف: فساد معلول ناكارآمدی است

مشهد - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فساد و نبود شفافیت معلول ناكارآمدی است اگر ناكارآمدی ادامه یابد به حساب دین گذاشته می شود.

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف عصر پنجشنبه در همایش سراسری مسئولان كانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد افزود: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ضعف های كاركردی، رفتاری و ساختاری جدی داریم و باید به درستی آنها را بشناسیم، سیستم مدیریتی خسته، بسته و منفعل است 12 هزار قانون در كشور داریم كه برخی در تضاد با هم هستند.
وی ادامه داد: با استفاده از همین قوانین، راه هایی پیدا می شود كه یك نفر وام های میلیاردی می گیرد و دیگری برای یك وام ازدواج مانده است.
وی با بیان اینكه در برنامه ششم توسعه كشور هستیم اما تاكنون یك سوم دیگر برنامه ها هم محقق نشده است افزود: مسائل كشور را باید بطور دقیق ریشه یابی و حل كنیم و جای اینها در حوزه و دانشگاه است.
قالیباف گفت: نباید با ضعف مدیریت و سیاسی كردن امور جاری كشور زبان امثال كسروی در دوره مشروطه را باز كنیم. اگر در حل مشكلات كوتاهی كنیم و ناكارآمدی ادامه یابد به حساب دین گذاشته می شود. همه وظیفه داریم كارآمدی دین را در جامعه نشان دهیم اما هنوز نتوانسته ایم در این زمینه بخصوص در حوزه اقتصاد موفق عمل كنیم.
وی افزود: اكنون در حوزه دفاعی یك قدرت منطقه ای هستیم ولی در عرصه اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی نتوانسته ایم پا به پای امور دفاعی به پیش برویم باید از تجربه گذشته استفاده و در ارائه راه حل هم دقت كنیم تا پا روی ارزشها نگذاریم.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی 403 میلیون حساب سپرده بانكی داریم كه سالانه 310 هزار میلیارد تومان سود معاف از مالیات تعلق می گیرد و بیش از 85 درصد این سود برای كمتر از دو درصد آن سپرده هاست. باید ببینیم در حوزه پیشگیری از وقوع مشكلات چه كار كرده ایم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لوایح اف.ای.تی.اف هم گفت: در راس این تشكل غیردولتی و غیرساختاری نظام بین الملل آمریكا و انگلیس هستند، آمریكا از این ابزار استفاده می كند تا هر كشوری كه مخالف سیاستهای او حركت كند از اقتصاد جهانی محروم نماید.
قالیباف ادامه داد: اف.ای.تی.اف یك موضوع سیاسی و حزبی نیست یك موضوع پارادایمی برای كشور است كه باید آنرا به خوبی بشناسیم و سپس برای آن تصمیم گیری كنیم. محیط دانشگاه بخصوص دلداگان انقلاب باید در این مورد تلاش كنند این موضوع را دقیق و علمی بیان كنند وعجله ای برای تصمیم گیری در مورد این لایحه نیست.
نخستین همایش سراسری مسئولان كانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی كه دیروز در مشهد آغاز شد تا امشب ادامه دارد.
7507 / 6053
۰ نفر