۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83198278
T T
۰ نفر
طرح توسعه شركت فروسیلیس غرب پارس ملایر بهره برداری شد

همدان - ایرنا - با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری طرح توسعه شركت فروسیلیس غرب پارس در شهرك صنعتی جوكار ملایر به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شركت فروسیلیس غرب پارس روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح توسعه این شركت با اعتباری حدود یكهزار و 500 میلیارد ریال در شهرك صنعتی جوكار احداث شد.
سید محمدباقر میرابوالفتحی ظرفیت تولید سالانه این شركت را 12 هزار تن فروسیلیس عنوان كرد و افزود: این واحد صنعتی برای 150 تن اشتغال ایجاد كرده است.
وی ارزش ماشین آلات خارجی این واحد صنعتی را 3.2 میلیون یورو و ارزش داخلی آن را 190 میلیارد ریال عنوان كرد و ادامه داد: طرح توسعه شركت فروسیلیس غرب پارس در زمینی به مساحت 28 هزار مترمربع و زیربنای هفت هزار مترمربع احداث شده است.
میرابوالفتحی گفت: شركت فروسیلیس غرب پارس نخستین واحد فرآوری سیلیس در شهرك صنعتی جوكار بود كه سال 93 با میزان سرمایه گذاری یكهزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 130 تن و با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری شروع به تولید كرد.
مدیرعامل شركت فروسیلیس غرب پارس ادامه داد: این واحد در مجموع در هر 2 فاز قادر به تولید 24 هزار تن فروسیلیسیوم است كه در چهار ماهه نخست امسال یك میلیون دلار صادرات داشتیم.
میرابوالفتحی این شركت را زیر مجموعه میدكو دانست و گفت: در حال حاضر در 2 واحد صنعتی شركت فروسیلیس غرب پارس بیش از 230 تن مشغول به فعالیت هستند.
وی یادآور شد: با توجه به اینكه فروسیلیس ماده اولیه شمش منیزیم است، احداث یك واحد 6 هزار تنی شمش منیزیم را نیز در این مجموعه در دست اجرا داریم كه به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
میرابوالفتحی با بیان اینكه تجهیز كارگاه این طرح انجام و قرارداد خارجی آن نیز بسته شده است بیان كرد: بیش از یكهزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح پیش بینی شده است كه پس از بهره برداری برای 130 تن اشتغال ایجاد می كند.
به گزارش ایرنا، با حضور معاون اول رییس جمهوری 2 طرح صنعتی فروسیلیس در شهرك صنعتی جوكار ملایر افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح نیز آغاز شد.
در حال حاضر 36 هزار تن فروسیلیس توسط سه واحد صنعتی در شهرك صنعتی جوكار تولید می شود.
این شهرستان دارای هفت شهرك و نواحی صنعتی است كه شهرك صنعتی جوكار در راستای استقرار واحدهای تولید فروسیلیس از سال 92 شروع به فعالیت كرد و در 20 كیلومتری شهر ملایر واقع شده است.
7528**2090
۰ نفر