۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 83206925
T T
۰ نفر
شبكه آمريكايي: پنس در ورشو عليه ايران سخنراني مي كند

تهران – ايرنا – تارنماي شبكه آمريكايي 'اِي بي سي' امروز به نقل از منابعي در كاخ سفيد خبر داد كه معاون رئيس جمهوري آمريكا اين هفته به ورشو و مونيخ سفر مي كند و عليه ايران و ونزوئلا موضع گيري خواهد كرد.

بنابر گزارش اي بي سي، نشست 'آينده صلح و امنيت خاورميانه' به ميزباني مشترك آمريكا و لهستان از 24 تا 25 بهمن در ورشو برگزار مي شود. 'مايك پنس' در جمع وزراي امور خارجه سخنران اصلي بوده و پيامي صريح به ايران مي فرستد.
معاون ترامپ سپس به مونيخ مي رود تا در كنفرانس امنيتي سالانه آن كه از 26 تا 28 بهمن برگزار مي شود، شركت كند. وي در اين كنفرانس به جاري ونزوئلا مي پردازد. پنس پيش تر در جنوب ايالت فلوريدا با مخالفان دولت ونزوئلا ديدار كرده بود و به آنان وعده كمك به خوان گوايدو رهبر مخالفان و همراهي آمريكا با مردم ونزوئلا تا 'پايان رنج و برقراري آزادي' را داده بود.
پنس در جريان سفر به لهستان علاوه بر ملاقات با 'آندري دودا' رئيس جمهوري و 'ماتئوش موراويتسكي' نخست وزير اين كشور با 'بنيامين نتانياهو' نخست وزير اسرائيل، 'اشرف غني' رئيس جمهوري افغانستان و 'پترو پروشنكو' رئيس جمهوري اوكراين نيز ديدار مي كند.
جرد كوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ مايك پنس را در اين سفر اروپايي همراهي مي كند.
به گزارش ايرنا، علاوه بر پنس، مايك پمپئو وزير امور خارجه آمريكا نيز در نشست ورشو حضور خواهد داشت. وي ديروز تور اروپايي خود را از مجارستان آغاز كرد و پس از آن به جمهوري اسلواكي و لهستان مي رود.
رويتزز پيش تر خبر داده بود كه كوشنر در اين نشست طرح آمريكا را براي برقراري صلح ميان اسراييل و فلسطينيان عرضه خواهد كرد، هر چند بعيد است جزييات آن را اعلام كند.
برگزاري نشست ورشو با اعتراض ايران مواجه شده و بعيد به نظر مي رسد كه از كشورهاي مهم اروپايي هيأتي بلندپايه در آن حضور يابد.
در نشستي كه روزهاي 13 و 14 فوريه (24 و 25 بهمن) در ورشو پايتخت لهستان برگزار خواهد شد روسيه شركت نخواهد داشت و «فدريكا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اعلام كرده كه در اين نشست غايب خواهد بود.
در اين نشست فقط مقامات برخي شيخ نشين هاي متحد آمريكا در حاشيه خليج فارس و در صدر آنها عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي حضور مي يابند.

اروپام**3092**2040