۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰
کد خبر: 83216368
T T
۰ نفر
الویری: ارقام قالیباف درباره بدهی شهرداری درست نیست

تهران - ایرنا - مرتضی الویری رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در واكنش به اظهارات محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران درباره میزان بدهی این نهاد گفت: اعداد و ارقامی كه وی درباره میزان بدهی گفته است با واقعیت تطبیق ندارد.

به گزارش ایرنا، موضوع میزان بدهی های شهرداری تهران باقی مانده از زمان قالیباف كه 12 سال از 84 تا 96 شهردار پایتخت بود این روزها خبر ساز شده زیرا شهردار پیشین میزان بدهی 54 تا 56 هزار میلیاردتومانی اعلامی توسط مدیران شهری دوره كنونی را قبول ندارد و می گوید كه این آمار «دروغ بزرگ» است.
قالیباف این سخنان را چندی پیش در یك برنامه تلویزیونی بیان و اعلام كرد: در پایان شورای چهارم گزارش بدهی‌ها و دارایی‌های شهرداری تهران به تصویب شورای شهر رسید و بر اساس آن بدهی شهرداری تهران حدود 16 هزار میلیارد تومان بوده كه 14 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری است.
مسئولان شهری تهران از جمله اعضای شورا به سخنان وی واكنش نشان داده اند و خواهان تعیین وقت در صداوسیما برای پاسخ و توضیح در این زمینه شده اند.
در همین زمینه خبرنگار ایرنا با الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت وگو كرد كه وی معتقد است آمار قالیباف صحت ندارد.
الویری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا استان تهران اظهارداشت: تنها یك قلم بدهی شهرداری تهران به بانك ها حدود 30 هزار میلیارد تومان است.
وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینكه برخی مدعی هستند هزینه پروژه های نیمه تمام را پای بدهی زمان قالیباف محاسبه می كنند، تاكید كرد: خیر، اینطور نیست؛ میزان پروژه های نیمه تمام شهر تهران جزو دیون شهرداری تهران محاسبه نمی شود.
الویری توضیح داد: بدهی قطعی كه اطلاع دارم شامل بدهی به سیستم بانكی متشكل از اصل وامی كه در زمان قالیباف گرفته شده، به اضافه سودها و جریمه هایی كه روی آن آمده نزدیك به 30 هزار میلیارد تومان می شود.
رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای تهران با بیان اینكه سایر بدهی های شهرداری تهران نیز از 30 هزار میلیارد تومان بدهی به سیسستم بانكی جداست، افزود: شهرداری تهران، حداقل هشت هزار میلیارد تومان به پیمانكاران بدهكار است كه این رقم بدهی نیز به دوران شهرداری قالیباف مربوط می شود.
وی یادآور شد: بدهی شهرداری تهران مربوط به سایر بخش ها ازجمله افرادی كه زمین های آنان را برای ساخت بزرگراهها ازجمله امام علی(ع) خریداری كرده اند نیز جداست.
رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، تاكید كرد: این اعداد و بدهی ها قطعی است و شهرداری تهران در پی شكایت برخی طلبكاران نیز به پرداخت برخی بدهی های خود محكوم شده است.
الویری خاطرنشان كرد: شورای شهر به شهرداری تهران نامه ای نوشته و طی دو هفته آینده اعداد و ارقام بدهی شهرداری تهران را محاسبه و به طور دقیق اعلام خواهیم كرد.
تهرام/7244/ 1539/ 1008
۰ نفر