برای عبور از فشارهای موجود لوایح مرتبط با FATF تصویب شود

تهران - ایرنا - سخنگوی فراكسیون مستقلین ولایی مجلس گفت : سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست این فراكسیون گفته است برای عبور از تحریم ها و فشارهای موجود بهتر است لوایح مرتبط با FATF تصویب شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مهرداد لاهوتی روز یكشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در جلسه امروز فراكسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: عراقچی در این جلسه توضیحاتی درباره اجلاس ورشو مطرح كرد و گفت آمریكایی ها دنبال آن بودند كه بتوانند اجماعی علیه ایران به وجود آورند اما حدود 79 كشور در این اجلاس حضور یافتند و سطح مقامات شركت كننده در این اجلاس هم پایین بود، فقط 23 كشور در حد وزیر بودند و مابقی در حد سفرای كشور به این اجلاس آمدند.
وی افزود: عراقچی بیان كرد كه پیش از این آمریكایی ها در دعوت نامه خود مطرح كرده بودند كه قرار است موضوع ایران در این اجلاس بررسی شود اما احتمال دادند كه كشورهای دیگر از این موضوع استقبال نكنند و در نتیجه عنوان نشست را تغییر دادند و گفتند كه قرار است در مورد كل خاورمیانه بحث شود.
وی گفت: عراقچی اظهار داشت كه با وجود این كه عنوان نشست تغییر یافت باز هم كشورها با آمریكا مخالفت كردند از این رو نتیجه این اجلاس منتج به شكست آمریكا شد و آنان حتی نتوانستند بیانیه مد نظرشان را از این اجلاس خارج كنند.
لاهوتی افزود: در ادامه جلسه درباره فرصت چهار ماهه FATF به ایران مباحثی مطرح شد، با توجه به فشارهای سختی كه آمریكایی ها به شركت های اقتصادی برای افزایش تحریم ها به ایران می آورند، تاكید عراقچی این بود كه برای عبور از این تحریم ها و فشارهای موجود لوایح مرتبط با FATF تصویب شود.
سیام**9121**1058
۰ نفر