۸ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۰۶
کد خبر: 83224295
T T
۰ نفر

آبگرفتگي معابر در مناطق جنوبي كشور

۸ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۰۶
کد خبر: 83224295
آبگرفتگي معابر در مناطق جنوبي كشور

تهران - ايرنا - كارشناس سازمان هواشناسي گفت: امروز در مناطق جنوبي كشور مانند استان هاي فارس ، هرمزگان، كرمان ، سيستان و بلوچستان و بخش هايي از كهگيلويه و بويراحمد آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل ها و رودخانه ها رخ مي دهد.

كبري رفيعي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: سه روز آينده در بيشتر مناطق كشور بارش خواهيم داشت كه همراه با وزش باد شديد موقتي خواهد بود، در مناطق مرتفع و كوهستاني بارش به شكل برف است و مناطق جنوبي كشور به صورت رگبار و رعد برق خواهد بود.
وي اظهار داشت: امروز بيشترين بارش ها در استان هاي واقع در دامنه هاي زاگرس مركزي، برخي از مناطق شمال غرب، و ارتفاعات البرز مركزي و فردا در دامنه هاي زاگرس مركزي خواهد بود.
كارشناس سازمان هواشناسي گفت: روز جمعه علاوه بر دامنه هاي زاگرس مركزي در بخش هايي از استان هاي هرمزگان ، سيستان و بلوچستان، جنوب استان فارس و كرمان بارش ها ادامه دارد.
وي افزود: امروز و فردا در برخي از مناطق شرق و جنوب شرق به علت وزش باد شديد شرايط براي خيزش گرد و خاك فراهم مي شود، امروز در مناطق جنوب غرب نيز به علت وزش باد شديد احتمال خيزش گرد و خاك وجود دارد.
رفيعي گفت:امروز تا جمعه خليج فارس و تنگه هرمز مواج هستند و روز جمعه و شنبه درياي عمان اين شرايط را خواهند داشت.

*** وضعيت هواي تهران / گرمترين و سردترين نقاط كشور
كارشناس سازمان هواشناسي افزود: تهران امروز در برخي از ساعات بارش باران همراه با وزش باد و گاهي رگبار و رعد و برق خواهد داشت، بيشينه دماي امروز در پايتخت 12 درجه سانتي گراد بالاي صفر خواهد رسيد ، كمينه دماي امروز صبح 7 درجه بالاي صفر بود كه با 4 درجه كاهش به 3 درجه بالاي صفر مي رسد.
رفيعي گفت: بندرعباس با دماي 26 درجه بالاي صفر و شهركرد منفي 6 درجه، كرمان منفي 4 و بيرجند منفي 3 به ترتيب گرمترين و سردترين نقاط كشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمي 9014**1440
۰ نفر