۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83233458
T T
۰ نفر
افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان از فروردین اجرا می ‌شود

تهران- ایرنا- رئیس كمیته امداد از افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان از فروردین 98 خبر داد و گفت: طبق مذاكراتی كه با دولت انجام داده‌ایم، یك نوبت سبد كالا تا پیش از اتمام سال 97 به مددجویان اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا از كمیته امداد، سیدپرویز فتاح روز چهارشنبه از نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای مددجویان كمیته امداد كه با استفاده از تسهیلات بانك كشاورزی محقق شده است، بازدید كرد.
رئیس كمیته امداد در این نمایشگاه ضمن بازدید از آثار و تولیدات مددجویان این نهاد، با اشاره به اینكه در سال 97 از محل تبصره 16 بودجه كل كشور 1400 میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان كمیته امداد اختصاص یافته بود، گفت: سهم بانك كشاورزی از این میزان حدود 100 میلیارد تومان بود كه همه این اعتبار تاكنون به مددجویان تخصیص یافته است.
وی با تاكید بر اینكه بانك كشاورزی در این زمینه به تمام تعهدات خود عمل كرده است، ادامه داد: این وام‌ها تا سقف 20 میلیون تومان به طرح‌ های اشتغال مددجویان اختصاص یافت و امروز شاهد شكوفایی كسب و كار در خانواده مددجویان امداد هستیم.
فتاح رویكرد كمیته امداد را خودكفایی خانواده‌های تحت پوشش عنوان كرد و افزود: دستگیری واقعی از نیازمندان همین نمونه‌هایی است كه در نمایشگاه تولیدات مددجویان قابل مشاهده است؛ باید از طرح‌های اشتغال مددجویان به شرایطی برسیم كه این افراد روی پای خود بایستند و نیازی به مستمری امداد نداشته باشند.
رئیس كمیته امداد از افزایش اعتبارات مربوط به اشتغال مددجویان در تبصره 16 بودجه برای سال آینده خبر داد و تاكید كرد: برای سال 98 اعتبار 3500 میلیارد تومانی برای قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده و تا سقف 50 میلیون تومان به طرح‌های خودكفایی ارائه می‌شود.
وی جامعه مددجویی امداد را خوش حساب‌ترین افراد در شبكه بانكی كشور دانست و گفت: به اعتراف بانك مركزی، مددجویان تحت حمایت كمیته امداد كمترین معوقات بانكی را دارند.
رئیس كمیته امداد با بیان اینكه برای سال آینده 200 هزار فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بیش از 90 درصد طرح‌های خودكفایی مددجویان موفق بوده و حدود 10 درصد ممكن است بر اثر شرایط خاص اقتصادی دچار مشكلاتی شده باشد.
وی با تاكید بر اینكه مددجویان كمیته امداد در سال 97 بیش از 5500 میلیارد تومان درآمد از طرح‌های اشتغال كسب كردند، گفت: معتقدیم در یك برنامه یك تا سه ساله مددجویان می‌توانند به خودكفایی برسند و از دریافت مستمری بی‌نیاز شوند.
اجتمام * 7268 * 3063