۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 83238481
T T
۰ نفر
صيانت از اراضي ملي در اردبيل تشديد مي شود

اردبيل - ايرنا - رييس كل دادگستري استان اردبيل گفت: اقدامات مطلوبي براي صيانت از اراضي ملي و بيت المال در استان انجام شده و همكاري دستگاه هاي ذيربط براي ادامه ها اين روند استمرار مي يابد.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام محمدعلي قاصدي روز يكشنبه در جلسه مسئولان دستگاه هاي قضايي استان به روسا ، دادستان هاي حوزه هاي قضايي و مسئولان دستگاه هاي اجرايي توصيه كرد تا فرصت هيچگونه سوء استفاده به افراد فرصت طلب كه بخواهند در تعطيلات نوروزي براي تخريب، تصرف و تعرض به اراضي ملي و منابع طبيعي اقدام كنند را نداده و در صورت مشاهده تخلف طبق قانون به شدت برخورد كنند.
يوسف خدادادي ، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان اردبيل هم در اين جلسه گفت: در آخرين جلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال وضعيت اراضي ملي و منابع طبيعي همچنين وضعيت مشكلات كشت و صنعت و دامپروري مغان با اهالي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وي در خصوص نحوه واگذاري اراضي پاياب سد خدا آفرين بر لزوم تسريع، دقت و بدون تبعيض در واگذاري ها تاكيد كرد و گفت: دستگاه ها و نهادهاي متولي ضمن لزوم پيشگيري از وقوع هر نوع اختلاف دقت كنند تا در واگذاري اين اراضي فرصت هيچگونه سوء استفاده به فرصت طلبان داده نشود.
خدادادي اظهار داشت: در بحث معادن نيز متاسفانه در سال هاي قبل برخي واگذاري هاي غير متعارفي صورت گرفته كه اين موضوع هم در دستور كار شورا قرار دارد و جنبه هاي مختلف آن مورد بررسي قرار مي گيرد.
دبير شوراي حفظ حقوق بيت المال استان اردبيل همچنين با ارائه گزارشي از عملكرد شورا در سال جاري گفت: امسال بيش از 2 هزار و 200 فقره پرونده تشكيل و بيش از هفت ميليارد ريال جريمه از محكومان در اين زمينه اخذ شد.
خدادادي افزود: اقدامات پيشگيرانه از تخريب، تعرض و تصرف در اين مدت هشت هزار و 320 مورد است و حدود 630 مورد قلع و قمع مستحدثات غير قانوني در اين اراضي اجرا شده و بيش از هشت هزار و 600 هكتار براي اراضي ملي و منابع طبيعي سند رسمي اخذ شد.
وي گفت: همچنين هزار و 550 مورد راي صادر شده كه هزار و 207 مورد آن اجرا شده است.
به گفته او ، در اين مدت بيش از پنج هزار و 500 هكتار از اراضي به ارزش بيش از هشت هزار ميليارد ريال به بيت المال اعاده شده است.
او تشريح كرد: دستگاه قضايي استان با اهتمام و جديت تمام از اراضي ملي و منابع طبيعي صيانت و از اقدامات قانوني دستگاه هاي متولي در راستاي حفاظت از اراضي ملي، منابع طبيعي و بيت المال حمايت مي كند.
6018/6016