۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۱۸
کد خبر: 83239810
T T
۰ نفر
كلیات طرح تشكیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی تصویب شد

تهران- ایرنا- رییس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از تصویب كلیات طرح تشكیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در نشست امروز- دوشنبه- این كمیسیون خبر داد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سلمان خدادادی در تشریح جزییات دستور كار نشست امروز دوشنبه كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تشكیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و این موضوعی بود كه دولت در یك سال گذشته آن را پیگیری می‌كرد.
نماینده مردم ملكان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هدف دولت قبل از تشكیل دولت دوازدهم ایجاد چند وزارتخانه بود كه یكی از آنها وزارت تجارت و خدمات بازرگانی بود و این موضوعی بود كه در مجلس با چالش مواجه شده بود، كما اینكه دو بار در صحن مطرح شد كه یكبار رئیس مجلس در قالب نظر استنتاجی درخواست كرده بود كه رای نیاورد و یكبار هم دولت برای آن لایحه فرستاد كه باز هم رد شد.
وی تصریح كرد: هم‌اكنون با وجود ضرورت‌هایی كه در بازار در حوزه توزیع كالاهایی كه مردم به صورت روزانه از آن استفاده می‌كنند همچون گوشت و سایر مایحتاج آنها، وجود دارد، امروز دومین جلسه‌ای بود كه این طرح كه توسط بیش از پنجاه نفر از نمایندگان امضا شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تاكید كرد: در این نشست كلیات این طرح به تصویب رسید و بعد از این نیز با اعمال اصلاحاتی در جزییاتش، آن را به صحن ارائه خواهیم داد.
خدادادی با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست انصاری معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی كشور و مسئولانی از وزارتخانه‌های جهاد كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات حضور داشتند.
سیام