۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۴۹
کد خبر: 83240091
T T
۰ نفر

نخست وزير الجزاير استعفا كرد

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۴۹
کد خبر: 83240091
نخست وزير الجزاير استعفا كرد

تهران - ايرنا - نخست وزير الجزاير در پي تصميم رئيس جمهوري اين كشور براي انصراف از نامزدي و به تعويق انداختن انتخابات، استفعا كرد.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا به نقل از خبرگزاري آناتولي، احمد اويحيي به دنبال تصميم امروز عبدالعزيز بوتفليقه به انصراف از نامزدي در انتخابات و تعويق آن، استعفاي خود را تسليم وي كرد.
خبرگزاري الجزيره نيز اعلام كرد كه بوتفليقه نورالدين بدوي وزير كشور را جايگزين اويحيي كرد و مامور تشكيل كابينه شد.
رئيس جمهوري الجزاير روز دوشنبه در بيانيه اي ضمن اعلام تعويق در برگزاري انتخابات رياست جمهوري از نامزدي خود براي شركت در انتخابات انصراف داد.
انتخابات رياست جمهوري الجزاير قرار بود روز 18 آوريل 2019 مطابق با 22 فروردين 1398 برگزار شود و بوتفليقه براي پنجمين بار در اين انتخابات نامزد شد.
وي در اين بيانيه از اجراي «اصلاحات عمده» در ساختار دولت و نهاد رياست جمهوري بعد از برگزاري سمپوزيوم مستقل ملي زير نظر كميته ملي و مستقل انتخابات خبر داد.
الجزاير از سوم اسفندماه صحنه تظاهرات در مخالفت با تصميم بوتفليقه براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري است كه رئيس جمهوري كنوني از سال 1999 تاكنون به مدت چهار دوره متوالي قدرت را در دست داشته است و در اين دوره از انتخابات نيز نامزد شده است.
هزاران نفر از مردم الجزاير در اعتراض به نامزدي بوتفليقه در روزهاي گذشته به خيابان ها آمدند و خواستار كنار رفتن او از انتخابات شدند.
بوتفليقه 81 ساله، در سال 2013 دچار سكته مغزي شد و از آن زمان به ندرت در مجامع عمومي حاضر مي شود.
وي كه براي درمان و انجام آزمايش هاي پزشكي به سوييس رفته بود، روز گذشته به كشورش بازگشت.
شبد*1480**1379