۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۱۷
کد خبر: 83255925
T T
۰ نفر

بارندگی 1800 میلیارد ریال به شهرستان نكا خسارت زد

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۱۷
کد خبر: 83255925
بارندگی 1800 میلیارد ریال به شهرستان نكا خسارت زد

ساری – ایرنا – فرماندار شهرستان نكا گفت: براساس برآورد اولیه، بارندگی شدید روز یك شنبه (26 اسفندماه سال 97 ) یك هزار و 800 میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش شدید باران كه از عصر روز یك شنبه (26 اسفندماه سال گذشته ) در مازندران شروع شد، خسارت های فراوانی به بخش های مختلف زیرساختی، ابنیه، جاده، منازل مسكونی و اراضی باغی و كشاورزی استان مازندران و شهرستان نكا وارد كرد.
بخش هزارجریب و بخش مركزی 2بخش شهرستان نكا هستند كه اراضی كشاورزی و جاده در این 2 بخش خسارت فراوانی متحمل شده اند.
عبدالجواد توحیدی مقدم، فرماندار نكا سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد میزان خسارت وارد شده در سیل اخیر افزود: برآورد اولیه ما در سیل اخیر 180 میلیارد تومان است كه 50 درصد در اراضی كشاورزی و باغات و مابقی در ابنیه و منازل مسكونی و جاده ها بوده است.
وی با اعلام اینكه رانش در بخش هزارجریب، مشكلات فراوانی به همراه داشته و بسیار وسیع است؛ خاطر نشان كرد: تلاش داریم تا مسیر مسدود نشود و توصیه به مردم این است كه با توجه به بارندگی هایی كه در روزهای آینده هم داریم از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری كرده و در حاشیه رودخانه نكات ایمنی را رعایت كنند.
فرماندار نكا بیان داشت: در برخی از موارد در فضاهای مجازی،عدم حضور مسئولان تبلغ می شود كه مدیریت بحران شهرستان نكا از همان دقایق اولیه پای كار بوده و شاید سه تا چهار روز اول حتی به منازل خود هم نرفتند و نباید این تلاش ها نادیده گرفته شود.
توحیدی مقدم گفت: زحمات فراوانی انجام شد و حضور استاندار مازندران، رییس سازمان مدیریت بحران كشور، رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس و بسیاری از مسئولان استانی و كشوری موجب دلگرمی مردم شد.
وی افزود: گستره كار فراوان است و برخی مشكلات همچنان وجود دارد ولی اوضاع تحت كنترل است و میزبانی از گردشگران و مسافران هم با قوت در دستور كاراست.
/1899/ 7332
۰ نفر