۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۰۷
کد خبر: 83262246
T T
۰ نفر
نهادهای بین المللی برای كمك به سیل‌زدگان اعلام آمادگی كردند

تهران- ایرنا- سازمان ملل متحد و نهادهای بشردوستانه بین المللی پس از وقوع سیل در بخش هایی از ایران و ایجاد خسارات در برخی شهرستان ها، از آمادگی خود به منظور اعزام نیرو، كمك رسانی و ارسال اقلام برای آسیب دیدگان خبر دادند.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه جمعیت هلال احمر، فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، سازمان ملل متحد، سفیر نروژ در ایران، هلال احمر آذربایجان و افغانستان، صلیب سرخ انگلیس، صلیب سرخ آلمان و هلال احمر تركیه ازجمله افراد و نهادهایی هستند كه برای كمك به سیل زدگان در ایران اعلام آمادگی كرده اند.

* فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر
دبیركل فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در پیامی اعلام كرد كه از دفتر منطقه‌ای منا فدراسیون و همچنین تیم‌های ژنو درخواست همكاری و حصول اطمینان از تامین كمك‌های ضروری و ابزار برای جمعیت هلال احمر ایران كرده است.
ال حاج اس سی، با ارسال پیامی خطاب به رئیس جمعیت هلال احمر ایران، از فعالیت‌های این جمعیت تقدیر كرد و گفت: اینجانب بسیار تحت تاثیر فعالیت تمام كاركنان و داوطلبان شما قرار گرفته‌ام، كه به رغم اینكه خودشان هم متاثر از این سانحه بوده‌اند، به وظایف بشردوستانه‌شان جهت كمك به نیازمندان عمل كرده‌اند.
دبیركل فدراسیون در پیام خود اعلام كرد: خانواده صلیب سرخ و هلال احمر در این لحظات سخت آماده حمایت است.

* آمادگی سازمان ملل متحد برای ارزیابی خسارات
دفتر هماهنگ كننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی آمادگی خود را برای كمك به اقدامات پاسخ دهی محلی در مناطق آسیب دیده اعلام كرد.
در این پیام، آمادگی سازمان ملل متحد برای اعزام تیمی برای ارزیابی مناطق آسیب دیده و شناسایی نیازهای جمعیت آسیب پذیر و كمك به اقدامات پاسخگویی محلی در مناطق آسیب دیده كشور، اعلام شده است.

* سفیر نروژ در ایران: تحریم ها فشار ناشی از سیل را افزایش داده است
لارس نوردرم، سفیر نروژ نیز روز گذشته در هلال احمر شمیرانات تهران حاضر شد و ضمن تقدیر از تلاش های داوطلبان و نجاتگران جمعیت هلال احمر در مناطق درگیر سیل در مورد دیدارهایی كه با مقامات ملی و بین‌المللی در ایران برای كمك به هموطنان متاثر از سیل انجام شده است، توضیحاتی ارائه كرد.
نوردرم در این دیدار اعلام كرد: پیگیر ارسال كمك به مناطق سیل زده از انجمن های بشردوستانه نروژ هستیم.
نكته قابل توجهی كه سفیر نروژ به آن اشاره كرد تاثیر تحریم های بر روند كمك رسانی های بین المللی بود كه موجب سخت شدن مسیر كمك های بین الملی به هلال احمر ایران شده است.
وی تاكید كرد: این تحریم ها فشار بر مردم و به خصوص آسیب دیدگان سوانح را افزایش داده است.

* اعلام آمادگی هلال احمر آذربایجان و افغانستان
نوروز اصلانوف، رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان از جمله افرادی بود كه با ایرانیان ابراز همدردی كرد و در پیامی درگذشت تعدادی از هموطنان در پی سیلاب های اخیر را تسلیت گفت.
بنابراین گزارش با وجود درگیری هلال احمر افغانستان در پی وقوع سیل در برخی از ولایات این كشور، حسن بانو غصنفر، سرپرست جمعیت هلال احمر این كشور نیز پیام همدردی خود را به دكتر علی اصغر پیوندی ارسال كرد و علاوه بر ابراز همدردی، از آمادگی این جمعیت برای همكاری خبر داد.

* آمادگی صلیب سرخ انگلیس برای ارسال اقلام ضروری سیل‌زدگان
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس در صفحه توئیتر خود از اعلام آمادگی صلیب سرخ این كشور خبر داد.
وی نوشته است: صلیب سرخ انگلیس به سفارت كشورمان در لندن اعلام كرد كه آمادگی كامل دارد كه به محض دریافت فهرست مورد نیاز اقلام فوری كمك رسانی و تجهیزات مقابله با سیل از سوی هلال احمر ایران، موارد مورد نیاز را به صورت فوری به ایران ارسال كند.

* ارسال قایق و تجهیزات نجات در سیلاب از سوی صلیب سرخ آلمان
صلیب سرخ آلمان نیز در نامه‌ای ضمن اعلام همدردی از ارسال محموله ای بشردوستانه خبر داد. این محموله شامل 40 دستگاه قایق و تجهیزات نجات در سیلاب است كه مقرر شده روز 15 فروردین وارد ایران شده و تحویل جمعیت هلال احمر شود.

* ارسال كمك‌های بشردوستانه از سوی هلال احمر تركیه
جمعیت هلال احمر تركیه نیز یكی دیگر از جمعیت‌های ملی بود كه با ارسال پیامی علاوه بر ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و همچنین سایر افرادی كه متاثر از سیل بودند، برای همراهی با جمعیت هلال احمر ایران در رسیدگی به حادثه دیدگان اعلام آمادگی كرد.
در پی این اعلام آمادگی، جمعیت هلال احمر تركیه 5 كامیون محموله بشردوستانه شامل چادر، ملحفه، پتو، ست ظروف آشپزخانه و والور به منظور حمایت از فعالیت های امدادی و تلاش های بی وقفه امدادگران به ایران ارسال كرد. این محموله روز گذشته از مرز بازرگان وارد كشور شد و مقرر است پس از مساعد شدن شرایط جوی تحویل هلال احمر گلستان شود.
اجتمام**7029**1058*1834