۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵
کد خبر: 83264189
T T
۰ نفر
فرمانده قرارگاه كربلا:نجات جان مردم اولویت اول ماست/ سوء قصدی در كار نبود

اهواز- ایرنا- سردار احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه كربلا در جنوب غرب كشور با تكذیب سوء قصد به جانش گفت: در بحث سیلاب خوزستان اولویت اصلی ما نجات جان مردم است.

وی چهارشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:امروز برای بررسی وضعیت سیلاب در منطقه نیزارهای نیشكر امیر كبیر رفته بودیم كه كشاورزان سیلاب زده منطقه اعتراضاتی داشتند.
سردار سرتیپ خادم سید الشهدا افزود: برخی از جوانان منطقه كه سیلاب به مزارعشان وارد شده و خساراتی به آنها متحمل شده است مقداری عصبی و احساساتی شده بودند و به ما اعتراض كردند ولی ما بدون توجه به عصبانیت آنها به ماموریت خود كه همانا نجات جان مردم است ادامه خواهیم داد.
وی گفت:برای اینكه سیل جان مردم را به مخاطره نیندازد مجبوریم در جاهایی سیل بندها را بشكنیم تا آب از شهرها و روستاها دور شود كه به ناچار این عمل باعث ضرر و آسیب به برخی كشاورزان هم خواهد شد.
وی گفت: قطعا ضرر مالی بهتر از ضرر جانی است و ما تلاش می كنیم كه حتی به یك نفر در این سیلابهای مهیب خسارت جانی و بدنی وارد نشود.
فرمانده قرارگاه كربلا در جنوب غرب كشور اضافه كرد: هر چند رییس جمهوری قول داده است كه تمامی خسارات كشاورزان را بعد از ارزیابی پرداخت خواهند كرد ولی كشاورزان كه عدم پرداخت خساراتشان در سیل 95 را تجربه كرده اند از عمل نشدن به وعده دولت نگرانند.
سردار خادم سید الشهدا اضافه كرد: در برخی از مناطق سیل زده مردم همراهی خوبی با ما دارند و پس از گفت و گو و رفع سوء تفاهم اجازه تخریب سیل بندها و نیز تخلیه روستاها را به ما می دهند ولی در بخی مناطق با مقاومت هائی همراه هستیم.
وی اضافه كرد: در منطقه یاد شده عده ای معترض هستند و با تهدید اعلام كردند كه اجازه نخواهیم داد سیل بندهای منطقه شكسته شوند ولی ما نجات جان آنها برایمان مهم است.
بعد از ظهر روز چهارشنبه عده ای از جوانان منطقه نیزارهای نیشكر امیر كبیر در اعتراض به شكسته شدن سیل بندهای منطقه به سمت خودروی فرمانده قرار گاه كربلا در جنوب غرب سنگ و چوب پرتاب كردند كه با مداخله نیروهای حفاظتی موضوع ختم به خیر شد.
نیزارهای نیشكر امیر كبیر در 45 كیلومتری جنوب اهواز واقع شده و از توابع شهرستان خرمشهر می باشد.
در پی افزایش خروجی سدهای كرخه و دز، استاندار خوزستان از 11 فروردین در استان حالت فوق العاده اعلام كرده است.
سازمان آب و برق خوزستان، با صدور چند اخطاریه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، كرخه و كارون هشدار داده و اعلام كرده سه شهر و 51 روستا در حوضه كرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه كارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
مدیركل مدیریت بحران استانداری خوزستان امروز گفته است: تا كنون 96 روستای در معرض خطر در خوزستان در حاشیه سه حوضه آبریز دز، كرخه و كارون به صورت جزئی یا كلی تخلیه شده و در 35 اردوگاه اسكان یافته اند.
هواشناسی خوزستان اعلام كرده این استان تا دوشنبه بارانی است.
امروز حجم ذخیره سد كرخه 6.17 میلیارد مترمكعب و تراز مخزن آن 224.3 متر بوده كه 4.3 متر از تراز نرمال بالاتر رفته است. خروجی این سد نیز از دیروز به 2 هزار مترمكعب برثانیه افزایش یافته است.
6064
۰ نفر