۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۲۶
کد خبر: 83267019
T T
۰ نفر
آب كرخه به جاده سراسری اهواز-اندیمشك رسید/جاده بسته نیست

اهواز- ایرنا- افزایش دبی خروجی سد كرخه و به تبع طغیان این رودخانه در بخش شاوور باعث طغیان رودخانه كرخه و پیش روی آن به سمت جاده اهواز- اندیمشك شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از مشاهدات عینی خبرنگاران این خبرگزاری آب رودخانه كرخه در روستای سید عباس از توابع شهرستان شوش ضمن ورود به این روستا بخشهایی از جاده سراسری جنوب- تهران را در بر گرفته اما در حال حاضر مهار شده است.
بر پایه این گزارش طغیان رودخانه كرخه باعث شده تا در حدود 200 متر از لاین غربی جاده سراسری در محدوده سید عباس شوش تا حدود نیم متر به زیر آب رفته اما با هدایت ماموران پلیس راه امكان تردد در این جاده وجود دارد.
هر چند با تلاش نیروهای راهداری، پلیس راه و مردم تا كنون این جاده بسته نشده است اما در صورت تداوم طغیان رودخانه كرخه و افزایش آن امكان بسته شدن این جاده در ساعات آتی دور از ذهن نیست.
در محدوده شهر الهایی از توابع شهرستان اهواز نیز به دلیل طغیان رودخانه های دز و كرخه آب تا نزدیكی جاده ترانزیتی اهواز- تهران نفوذ پیدا كرده ولی با تدابیر اندیشیده شده توسط ستاد مدیریت بحران استان و ایجاد سیل بند و خاكریز این آب هنوز وارد جاده نشده است.
برخی ساكنان روستای سید عباس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا چنین سیلی كه به خانه های آنان و روستا نفوذ كرده باشد را بی سابقه دانستند و گفتند این سیلاب كه از جمعه شب به یكباره حادث شده است همه ما را غافلگیر كرد.
سید عامر موسوی از ساكنان این روستا گفت: بعد از نفوذ آب به روستا جوانان ما دست به كار شدند و در جاهایی جلوی سیلاب را گرفتند ولی به دلیل گستردگی این طغیان امكان جلوگیری از نفوذ آب به روستا غیر ممكن است.
وی اظهار داشت: برخی روستاییان توانسته اند اسباب و اثاثیه اصلی خود را از منازل تخلیه كنند ولی بسیاری از ساكنان نیز همچنان در محاصره سیلاب قرار دارند و منتظر نیروهای كمكی و نیز قایق هستند تا بتوانند وسایل خود را از منازل خارج كنند.
وی اظهار داشت: نیروهای امدادی هنوز نتوانسته اند در روستای سید عباس حاضر شوند و تعدادی از بسیجیان شهرهای اطراف به كمكمان آمده اند و نیاز مبرم به گونی و بیل داریم تا بتوانیم در بخشهایی از رودخانه جلوی سیل را بگیریم.
سرهنگ رضا دولتشاهی فرمانده پلیس راه استان خوزستان نیز با تایید ورود آب به جاده سراسری در سید عباس گفت: به رغم نفوذ آب به این جاده ولی با تدابیر لازم از بسته شدن آن جلوگیری كرده ایم اما اگر میزان آب نفوذی به جاده افزایش یابد ممكن است امشب این جاده بسته شود.
وی اضافه كرد: چنانچه این جاده بسته شود تردد خودروها از اهواز به اندیمشك و یا عكس آن از طریق جاده اهواز- شوشتر انجام خواهد شد ولی فعلا نیازی به جایگزین كردن این جاده نیست.
وی اضافه كرد: جاده اهواز- به آبادان در كیلومتر 2 در مقابل روستای جنگینه نیز دچار آبگرفتگی ناشی از رودخانه كارون شده اما جاده با رعایت مسائل ایمنی باز است و تلاش امدادگران جلوگیری از بسته شدن آن می باشد.
تلاش خبرنگار ایرنا برای اخذ نظرات بخشدار شاوور به دلیل ممنوع المصاحبه شدن از سوی فرماندار شوش بی نتیجه ماند.
در پی بارشهای سنگین باران در خوزستان و استانهای بالا دست استاندار خوزستان از 11 فروردین ماه امسال در این استان اعلام فوق العاده كرده و تمامی مرخصی كاركنان دولت را تا زمان عادی شدن اوضاع لغو كرد.
رودخانه های دز، كرخه و كارون طی چند روز گذشته به دلیل رها سازی آب سدهای دز و كرخه به بالاترین حجم رسیده به طوریكه دبی آب رودخانه كارون در اهواز به سه هزار متر مكعب بر ثانیه رسیده است.
6064
۰ نفر