۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۰۸
کد خبر: 83267315
T T
۰ نفر

كاهش 6 درجه ای دما در شمال شرق كشور

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۰۸
کد خبر: 83267315
كاهش 6 درجه ای دما در شمال شرق كشور

تهران - ایرنا - كارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می شود فردا ( 19 فروردین) دمای استان های شمال شرق شامل گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، 4 تا 6 درجه كاهش داشته باشند.

امین حسین نقشینه روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: با توجه به این روند كاهشی دما، امروز دمای مشهد به 22 درجه، فردا 18 و پس فردا به 15 درجه بالای صفر و بجنورد امروز 19 و فردا 14 درجه می شود.
وی اظهار داشت: امروز به جز شمال غرب و جنوب شرق، سایر مناطق كشور بارش خواهند داشت و شدت بارش ها امروز در غرب خراسان سمالی، شمال شرق گلستان، بخشی هایی از لرستان، كهگیلویه و بویراحمد و غرب چهار محال و بختیاری خواهد بود.
كارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا سامانه بارشی در بیشتر مناطق كشور موجب بارش باران می شود كه شدت بارش ها در شمال شرق، شرق سواحل خزر، شمال سمنان، شرق یزد، غرب كرمان و بخش هایی از كهگیلویه و بویراحمد و فارس خواهد بود.
به گفته وی، پس فردا یعنی سه شنبه فعالیت این سامانه در شمال شرق و بخش هایی از شرق كشور خواهد بود.

*** رگبار و رعد و برق در تهران
كارشناس سازمان هواشناسی افزود: پیش بینی می شود امروز در تهران در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ دهد؛ همچنین فردا هوا نیمه ابری، ابری گاهی با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید همراه باشد كه فردا اوایل شب، روند تدریجی كاهش دما را خواهیم داشت و سه شنبه آسمان تهران صاف می شود.
وی گفت: بیشینه دمای امروز تهران در مهرآباد 17 درجه و شمیرانات 16 درجه می شود كه فردا بیشینه دما در فرودگاه مهرآباد سه درجه افزایش خواهد داشت. همچنین كمینه دمای امروز مهرآباد 13 و شمیرانات 10 درجه خواهد بود كه پیش بینی می شود دمای این مناطق فردا به ترتیب به 18 و 16 درجه افزایش یابد.
نقشینه اظهار داشت: ارومیه با دمای 3 درجه بالای صفر و بندرعباس با 36 درجه بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط كشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014**1485
۰ نفر