۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱:۰۲
کد خبر: 83270235
T T
۰ نفر
عراقچی: تصمیم آمریكا با پاسخ قاطع و صریح مواجه می شود

تهران- ایرنا- معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصمیم اخیر آمریكا در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خطایی راهبردی دانست و گفت: این تصمیم تحول بسیار جدی میان تهران و واشنگتن است كه با پاسخ قاطع و صریح مواجه می شود.

به گزارش ایرنا «عباس عراقچی» دوشنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری شبكه دو سیما با اشاره به تردد نیروهای آمریكایی در خلیج فارس، افزود: مسؤولیت پاسبانی از خلیج فارس با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ممكن است اتفاقات جدیدی رخ دهد.
وی اظهار كرد: آمریكا یكی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی ایران را رد كرده است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه كشورمان با اشاره به اقدام سریع وزارت امورخارجه و شورای عالی امنیت ملی و پاسخ مناسب آنان به اقدام اخیر آمریكا گفت: اقدام وزارت امور خارجه در اجرای مأموریت مجلس و مصوبه مرداد 96 نمایندگان برای قرار دادن عناصر آمریكایی حامی تروریست ها در فهرست گروه های تروریستی از طرف شورای عالی امنیت ملی است.
عراقچی افزود: وزارت امور خارجه در اجرای این وظیفه به شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد كرد كه فرماندهی سنتكام و نیروهای آن به دلیل جنایات در منطقه و حمایت از تروریست ها و همچنین ارتكاب جنایات جنگی در فهرست تروریست ها قرار گیرد.
معاون سیاسی وزارت امورخارجه سنتكام را مسؤول بسیاری از جنایات در منطقه دانست و گفت: نیروهای عملیاتی و پرسنل سنتكام به طور مستقیم و غیر مستقیم در جنایات صورت گرفته در سوریه،​ یمن، فلسطین و حمایت از داعش نقش دارند.
وی افزود: تصمیم اخیر آمریكا می تواند تبعات زیادی در پی داشته باشد و از این پس آمریكایی ها در پایگاه هایشان در منطقه سرباز آمریكایی نیستند و از نظر ما این پایگاه ها، پایگاه هایی تروریستی و نیروهای مستقر در آن تروریست شناخته خواهند شد.
عراقچی گفت: از این پس نوع برخورد با این نیروها متناسب با آنان خواهد بود و شرایط جدیدی را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: پیش از این از طریق سوئیس به آمریكا به طور مستقیم پیام داده بودیم كه در صورت قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی، اقدام متقابل خواهیم كرد و مسؤولیت پس از این اقدام با آمریكایی هاست.
وی تصریح كرد: اقدام اخیر آمریكا خطای سیاسی و راهبردی است.
شبس**1613