۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵
کد خبر: 83280874
T T
۰ نفر
روستاییان مناطق سیل زده تحت پوشش كمیته امداد قرار می گیرند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت كشور گفت: با تصویب قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، كمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تمامی روستاییان مناطق سیل زده را به عنوان مددجویان موقت تا پایان سال جاری تحت پوشش خود قرار می دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور،«سید سلمان سامانی» ضمن تشریح مصوبات نخستین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده كه به ریاست وزیر كشور برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسكن انقلاب اسلامی باید نسبت به تنظیم و ارائه برنامه زمانبندی دقیق بازسازی مناطق آسیب‌دیده (اسكان موقت و دائم) به تفكیك استانی اقدام و ظرف مدت 48 ساعت برنامه خود را به قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده منعكس كند.
سامانی گفت:به منظور برقراری نظم و انضباط در امر خدمت رسانی و كمك رسانی به مردم آسیب دیده در مناطق سیل زده مقرر شده است كه بنیاد مسكن انقلاب اسلامی با هماهنگی جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی لیست افراد مستحق دریافت خدمات را مشخص ،و با واگذاری یك دفترچه شناسنامه‌ زمینه ثبت مشخصات امكانات تحویلی به افراد را فراهم كنند.
قائم مقام وزیر كشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها اضافه كرد: شهرداری ها ، دهیاری ها و سایر مراجع ذیصلاح به منظور تسریع در امور بازسازی و نوسازی، با رفع موانع اداری، صدور پروانه های ساختمان های آسیب دیده از سیل اخیر را در اولویت قرار داده و این امر را به صورت رایگان انجام خواهند داد و دولت متعاقباً در حساب های فی مابین با شهرداری ها نسبت به رد دیون و جبران آن اقدام خواهد كرد.

**واگذاری رایگان انشعابات آب، برق، گاز و تلفن به واحدهای مسكونی آسیب دیده
سامانی به مصوبه دیگر این قرارگاه اشاره كرد و گفت: همچنین مقرر شده است كلیه انشعابات اعم از آب، برق، گاز و تلفن به تعداد واحدهای مسكونی آسیب دیده و دارای سابقه انشعاب به صورت رایگان در اسرع وقت واگذار شود.
سخنگوی وزارت كشور توضیح داد: بنیاد مسكن انقلاب اسلامی هم موظف شد ضمن بهره گیری از امكانات ملی، از ظرفیت داخلی استان ها اعم از امكانات، منابع، ماشین آلات و خصوصاً پیمانكاران محلی هم در جهت ساخت و ساز مناطق آسیب دیده ناشی از سیل استفاده كند.
سیام**3070**2021*
۰ نفر