۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۰۵
کد خبر: 83283824
T T
۰ نفر
دمكرات های ارشد كنگره آمریكا خواستار شهادت دادن مولر شدند

تهران- ایرنا- دمكرات های ارشد مجلس نمایندگان و سنای آمریكا روز پنجشنبه از رابرت مولر بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا، درخواست كردند به صورت علنی و عمومی در مورد تحقیقاتش، گزارش و شهادت دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ 'نانسی پلوسی' رئیس مجلس نمایندگان و 'چاك شومر' رهبر دمكرات های سنای آمریكا از 'ویلیام بار' دادستان كل این كشور به خاطر نوشتن آنچه یك نامه خلاصه تحریف شده در رابطه با این تحقیقات توصیف كرده اند و همچنین برگزاری كنفرانس خبری پیش از انتشار گزارش مولر، انتقاد كردند.
پلوسی و شومر در بیانیه ای اعلام كردند: ما معتقدیم كه تنها راه احیای اعتماد عمومی نسبت به تحقیقات رابرت مولر این است كه خود وی هر چه سریع تر در مجلس نمایندگان و سنا در مورد این گزارش، شهادت علنی دهد.
به گزارش ایرنا؛ مولر در روزهای پایانی مارس (فروردین ماه) گزارش 400 صفحه ای خود را در باره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا، برای بار وزیر دادگستری و دادستان كل آمریكا فرستاد.
بار نیز پس از دریافت این گزارش، نتایج كلی آن را طی نامه ای در اختیار نمایندگان كنگره آمریكا قرار داد كه در آن آمده بود بازرس ویژه در تحقیقات خود به مدركی دال بر تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ یا افراد مرتبط با آن با روسیه در تلاش های خود برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2016، دست نیافته است.
در گزارش مولر كه قرار است امروز انتشار یابد، بدون ارایه ارزیابی دقیقی درخصوص این اتهام، آمده است: این گزارش نتیجه نمی‌گیرد كه رئیس جمهوری مرتكب جرمی شده باشد، اما از او رفع اتهام هم نمی‌كند.
شبكه خبری سی ان ان روز گذشته در این باره گزارش داد: 'ترامپ' درآستانه انتشار گزارش 'مولر'، در تصور اثبات بی گناهی خود است، اما مشاوران او بیم دارند، انتشار جزئیات این گزارش كه بر آشفتگی كاخ سفید صحه می گذارد، رییس جمهوری آمریكا را عصبانی كند.
اروپام***9234**1486**