۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰:۴۴
کد خبر: 83284671
T T
۰ نفر

لیگ جهانی كاراته وان؛ نماینده ایران فینالیست شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۰:۴۴
کد خبر: 83284671
لیگ جهانی كاراته وان؛ نماینده ایران فینالیست شد

تهران - ایرنا - روز نخست لیگ جهانی كاراته وان مراكش با راهیابی یك نماینده ایران به فینال و یك كاراته كا دیگر كشورمان به دیدار رده بندی همراه بود.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از فدراسیون كاراته، سومین مرحله لیگ برتر كاراته وان از روز جمعه با حضور 661 كاراته كا از 78 كشور در شهر رباط مراكش آغاز شد كه در پایان علی اصغر آسیابری با غلبه بر تمامی رقبا فینالیست شد و طراوت خاكسار به دیدار رده بندی راه یافت.
در وزن منهای 75 كیلوگرم، علی اصغر آسیابری ابتدا نماینده روسیه را با نتیجه 5 بر 3 از پیش رو برداشت. در ادامه موفق شد رافائل آقایف آذربایجانی دارنده 5 عنوان قهرمانی جهان را شكست دهد. در ادامه حریفی از كرواسی را 6 بر صفر شكست داد.
او در مبارزه چهارم خود حریف اردنی را 8 بر 2 مغلوب كرد و در نیمه نهایی موفق شد بر كاراته كایی از فرانسه با نتیجه 11 بر 3 پیروز شود و به دیدار فینال راه یابد.
آسیابری روز یكشنبه برای كسب مدال طلا به مصاف استانیسلاو هورنه از اوكراین می رود.
در همین وزن بهمن عسگری، ابتدا حریفی آلمانی را 3 بر صفر برد. سپس با همین نتیجه نماینده تركیه را شكست داد. در سومین مبارزه مقابل نماینده ژاپن 5 بر 3 نتیجه را واگذار كرد و از رسیدن به مدال بازماند.
در وزن منهای 55 كیلوگرم، خاكسار در اولین دیدار 6 بر صفر از سد حریف ژاپنی گذشت، سپس مقابل نماینده آلمانی پس از تساوی 2 بر 2 در وقت قانونی مبارزه با قانون سنشو برنده تاتامی شد. در سومین دیدار 7 بر 2 حریف ایتالیایی را مغلوب كرد.
او در مبارزه چهارم دو بر صفر حریف بلغارستانی را شكست داد و به نیمه نهایی راه یافت. خاكسار در نیمه نهایی 6 بر 3 مقابل حریف اوكراینی شكست خورد و به دیدار رده بندی رفت.
خاكسار روز یكشنبه برای كسب مدال برنز به مصاف سارا یامادا از ژاپن می رود.
در همین وزن فاطمه چالاكی 3 بر 2 مقابل حریف سوئیسی نتیجه را واگذار كرد و از حضور در ادامه رقابت ها بازماند.
در وزن منهای 67 كیلوگرم، امیر رضا میرزایی در دیدار نخست نماینده اتریش را 2 بر یك شكست داد و در ادامه 6 بر یك مقابل حریف اردنی نتیجه را واگذار كرد و از ادامه مسابقات بازماند.
در همین وزن هامون درفشی پور با شكست یك بر صفر مقابل كاراته كا ژاپنی از گردونه رقابت ها كنار رفت.
در وزن منهای 60 كیلوگرم امیر مهدی زاده در اولین مبارزه مقابل سوهی تایاما از ژاپن پس از تساوی یك بر یك با قانون سنشو نتیجه را واگذار كرد و از ادامه مسابقات بازماند.
در همین وزن مجید حسن نیا در دیدار نخست خود مقابل یركینبك بایتوریف قزاقستانی 5 بر 4 نتیجه را واگذار كرد و از گردونه رقابت ها كنار رفت.
سارا بهمنیار نیز در وزن منهای 50 كیلوگرم، در اولین مبارزه آنا ماریا دامالیدئو از ایتالیا را پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران در هانتی برد‌. در ادامه 3 بر یك از سد تاتیانا ریبالنچكو از روسیه گذشت. اما در سومین دیدار مقابل سراپ اوزچلیك تركیه ای دارنده چندین عنوان قهرمانی جهان و اروپا به تساوی صفر بر صفر رسید تا حریف تركیه ای برنده میدان شود.
او در گروه شانس مجدد مقابل حریفی از اسپانیا قرار گرفت و 4 بر 3 نتیجه را واگذار كرد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در كاتای انفرادی، فاطمه صادقی در گروه 6 با كاتاروهایی از انگلیس، شیلی، ژاپن، مصر، اسكاتلند و ایتالیا همگروه بود كه با كسب امتیاز 22084 به عنوان نفر سوم به دور بعد رفت. در دور دوم صادقی امتیاز 24.26 را به دست آورد و نتوانست راهی دور بعدی شود و از دور رقابت ها كنار رفت.
شبد**1953**1379