۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83288850
T T
۰ نفر
وزیر دفاع ایران بر ضرورت مقابله با ترامپیسم درجهان تاكید كرد

مسكو - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینكه قصد دارد در كنفرانس امنیتی مسكو درباره خطرات گسترش ترامپیسم گفت وگو كند، بر ضرورت مقابله با آن تاكید كرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در بدو ورود به مسكو در جمع خبرنگاران اعلام كرد: امروز جهان با مسائل مختلف امنیتی مواجه است كه شاید مهمترین آنها موضوع «ترامپیسم» باشد.
وزیر دفاع ایران ترامپیسم را دارای مشتركات فراوان با نازیسم خواند و اظهار داشت: در ترامپیسم نیز ویژگی هایی مثل خودخواهی، ظلم و زیرپا گذاشتن اصول انسانی و قواعد بین المللی دیده می شود كه امنیت جهان را با مخاطرات جدی مواجه كرده است.
امیر حاتمی گفت: امیدواریم در كنفرانس امنیتی مسكو به مخاطرات این مساله پرداخته شود و حاصل گفت وگوها یافتن راهكارهای مشترك و رسیدن به دنیای امنتر باشد.
وزیر دفاع یادآور شد: این اجلاس فرصتی مناسب برای مقامات، مسئولان و سیاستمداران كشورهای مختلف بویژه حوزه دفاعی و امنیتی است تا مسائل مختلف امنیتی امروز جهان را با یكدیگر به اشتراك بگذارند.
وی ادامه داد: بنا به دعوت سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به مسكو آمده ام و ضمن شركت در كنفرانس امنیتی مسكو، در مجمع عمومی نیز سخنرانی خواهم كرد.
وزیر دفاع در خصوص سایر برنامه های خود در مسكو نیز اظهار داشت: قرار است در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی با سایر مقامات روسیه و وزیر دفاع این كشور گفت وگو كنم ضمن اینكه ملاقات هایی هم با مقامات نظامی و دفاعی دیگر كشورها خواهم داشت و با آنان نیز در خصوص طیف وسیعی از موضوعات تبادل نظر خواهم كرد.
هشتمین كنفرانس امنیتی مسكو از امروز سه شنبه تا پنجم اردیبهشت با محوریت مسائل خاورمیانه و تثبیت اوضاع در سوریه در مسكو برگزار می شود.
بررسی مسائل مربوط به صلحبانی، گسترش همكاری های نظامی، امنیت منطقه ای در آسیا، آفریقا و آمریكای لاتین نیز از دیگر موضوعاتی است كه در نشست امنیتی مسكو بررسی می شود.
در سال های اخیر تا بیش از 80 مقام نظامی و دفاعی كشورهای مختلف در این كنفرانس شركت كرده اند.
جمهوری اسلامی ایران سال های گذشته نیز در سطح وزیر دفاع در كنفرانس های امنیتی مسكو، شركت كرده است.
اروپام ** 1346 **