۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۲۹
کد خبر: 83300955
T T
۰ نفر

چین بخش مالی را به روی بانك های خارجی می گشاید

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۲۹
کد خبر: 83300955
چین بخش مالی را به روی بانك های خارجی می گشاید

پكن- ایرنا- چین با هدف حمایت از سرمایه گذاری های خارجی و همچنین تسهیل توافق تجاری با واشنگتن، بخش مالی 44 هزار میلیارد دلاری خود را به روی بانك های خارجی و شركت های بیمه باز می كند.

به گزارش ایرنا روزنامه اس سی هنگ كنگ روز جمعه نوشت: حركت چین در راستای باز كردن درهای بخش مالی و بانكی به روی شركت های خارجی حاكی از آن است كه این كشور به توافق نهایی برای خاتمه جنگ تعرفه ها با آمریكا نزدیك شده است.
این خبر در شرایطی منتشر می شود كه مقام های دو كشور در حال مذاكره درباره متن نهایی توافقی هستند كه گفته می شود روزهای آینده در واشنگتن و در حضور سران دو كشور امضا خواهد شد.
گزارش حاكی است یك اجماع دیگر بین دو طرف بدست آمده است و آن اینكه مذاكره كنندگان حتما توافقاتی داشته اند كه چین را به سمت باز كردن درهای این بخش سوق داده است.
اواخر این هفته تیمی از آمریكا به ریاست استیون منوچین وزیر خزانه داری و رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریكا، در پكن با لیو خه معاون نخست وزیر چین گفت و گو كردند.
از منوچین درباره این توافق سوال شد و اینكه مذاكرات با طرف چینی برسر چه مسایلی بوده است كه او از پاسخ طفره رفت و فقط گفت كه گفت و گوها سازنده بوده است.
بر اساس گزارش كمیسیون قانونمندی بیمه و بخش بانكی چین، بانك های خارجی كه حداقل 20 میلیارد دلار دارایی داشته باشند تا پایان سال 2019 میلادی می توانند شعبه خود را در چین افتتاح كنند.
البته این كمیسیون باز شدن این بخش به روی شركت های خارجی را مرتبط با توافق تجاری ندانسته و آن را بخشی از نیاز داخلی توصیف كرده است.
آساق**231**1904**