۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83302143
T T
۰ نفر

مربي تيم ملي دووميداني: به مربيان داخلي بي توجهي مي شود

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83302143
مربي تيم ملي دووميداني: به مربيان داخلي بي توجهي مي شود

تهران- ايرنا- «هادي سپهرزاد» مربي «بهنام شيري» كه در رقابت هاي دووميداني قهرماني آسيا مدال نقره پرتاب ديسك را كسب كرد با گلايه از اينكه به مربيان داخلي بي توجهي مي شود گفت: فقط 10درصد قرارداد «مك ويلكينز» مربي آمريكايي «احسان حدادي» را به من بدهند.

به گزارش ايرنا، بيست و سومين دوره مسابقات دووميداني قهرماني سال 2019 آسيا اول ارديبهشت در دوحه قطر آغاز و پس از چهار روز رقابت فشرده در حالي تمام شد كه تيم هاي ملي ايران در 2 بخش زنان (پنج ورزشكار) و بخش مردان (11 ورزشكار) با 2 مدال طلا و نقره پرتاب ديسك كه توسط «احسان حدادي» و «بهنام شيري» بدست آمد به كار خود پايان دادند.
سپهرزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به نزديك بودن اين مسابقات با رقابت هاي قهرماني جهان، اكثر ورزشكاران نامدار آسيا حضور داشتند.
وي اظهار داشت: از آنجا كه رقابت هاي پيش فصل دووميداني در زمان برگزاري مسابقات قهرماني آسيا هنوز شروع نشده بود تمامي ورزشكاران بدون شركت در رقابت هاي تداركاتي در دوحه حضور يافتند اما با توجه به ركوردهاي به ثبت رسيده ميزان آمادگي ورزشكاران را مي توان 90 درصد تخمين زد.
اين مربي در پاسخ به سئوالي درخصوص ارزيابي عملكرد دووميداني كاران اعزامي گفت: تعدادي از ملي پوشان ركوردهاي ملي را بهبود بخشيدند اما به مدال نرسيدند، اين بدان معني است كه بايد بيش از گذشته كار كنيم و بدانيم ركوردشكني در مسابقات قهرماني آسيا به تنهايي كافي نيست با اين وجود عملكرد تيم هاي اعزامي به اين مسابقات را مثبت ارزيابي مي كنم.
وي ادامه داد: البته در بعضي از ماده ها همانند پرش با نيزه با مشكلات سخت افزاري همانند مجهز نبودن نماينده ايران با نيزه مناسب نيز مواجه بوديم.
سپهرزاد در پاسخ به سئوال ديگري درباره قرارداد مربيان داخلي از جمله قراردادش با فدراسيون دووميداني گفت: ايران مربيان خوبي دارد كه مي توانند به تيم هاي ملي كمك كنند اما همانگونه كه به مربيان خارجي توجه مي شود به مربيان داخلي توجه نشده و در بعضي از موارد به آنان بي توجهي هم مي شود.
سپهرزاد با بيان اينكه وي پنج ماه حقوقي از فدراسيون دريافت نكرده، ادامه داد: قول دادند به زودي اين مشكل را بر طرف كنند اما هنوز خبري نيست.
مربي پرتاب ديسك ايران در مسابقات قهرماني آسيا درباره قرارداد مربيگري خود و انتظاراتي كه از فدراسيون دارد، گفت: نمي دانم ملاك عقد قرارداد مربيان در فدراسيون دو و ميداني چيست؟ اما با توجه به اينكه شاگرد من يكي از 2 ورزشكاري است كه در قهرماني آسيا براي كشور افتخار آفريني كرده است، انتظار دارم فقط 10 درصد قرارداد مربي آمريكايي حدادي را به من هم بدهند.
وي تاكيد كرد: شيري در شرايطي در آسيا دوم شد كه با كمترين هزينه برپايي اردوهاي داخلي به اين مهم دست پيدا كرد. به طور متوسط برپايي اردوهاي خارجي براي هر ورزشكار بدون هزينه هاي سفر و جابه جايي در كشور مقصد در كمترين حالت حداقل روزانه 50 دلار در كمپ تمريني هزينه دارد.
وي تاكيد كرد: انتظار مربيان داخلي در مقايسه با همتايان خارجي خود كه در بسياري از موارد هم موفق به كسب مدال نمي شوند بسيار كمتر است.
ورزشي**9144**3991**1067**