۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۳۸
کد خبر: 83308090
T T
۰ نفر
دستگاه هاي اجرايي كرامت انساني سيل زدگان را رعايت كنند

اهواز- ايرنا- مديركل اداره بازرسي استانداري خوزستان از مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان خواست در چارچوب طرح تكريم ارباب رجوع در برخورد با مراجعات سيل زدگان به ادارات ، دقت كنند كرامت انساني اين افراد حفظ شود.

شهاب رزمي روز چهارشنبه در جريان برگزاري قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده استان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بيشتر قشرهاي آسيب ديده از سيل در استان از روستائيان، عشاير و كشاورزان هستند و به دليل شدت خسارات رنج هاي متعددي متحمل شده اند.
وي با تاكيد بر اينكه دستگاه هاي اجرايي و مديران آنها بايد در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع با اين افراد برخورد محترمانه و همراه با شان و كرامت انساني را رعايت كنند ، گفت: ممكن است مراجعات مردمي طي روزهاي آينده به دستگاه هاي اجرايي به منظور پيگيري هاي اداري و يا درخواست ها بيشتر شود.

*تخلف عمده اي از خدمات رساني ها گزارش نشده است
اين عضو قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده استان خوزستان با تاكيد بر اينكه تاكنون گزارش تخلف عمده اي به اين اداره كل ارائه نشده، افزود: بازرسي هاي نامحسوسي در نحوه انجام وظيفه دستگاه هاي عضو اين قرارگاه در حال انجام است و عملكرد آنها در حال بررسي است.
رزمي با اشاره به اينكه تعداد چهار گزارش در زمينه خدمات رساني دستگاه هاي مرتبط ارائه شده است، گفت: بعد از بررسي و انجام تذكرات ، مشكلات مطرح شده برطرف شدند.

*دستگاه هاي اجرايي خسارات را واقعي اعلام كنند
مديركل اداره بازرسي استانداري خوزستان همچنين با اشاره به اينكه برخي از دستگاه ها در برآورد خسارات بزرگنمايي مي كنند، گفت: طبق گزارشات دريافتي بخشي از گزارشات از ميزان خسارات و آسيب هاي وارده واقعي تهيه نشده اند.
وي يادآور شد: از دستگاه هاي مرتبط در اين زمينه خواسته مي شود به منظور رعايت حقوق و حفظ بيت المال از هرگونه برآورد تقريبي و يا احتمالي خودداري كنند.
در سيلاب اخير خوزستان 91 اردوگاه اسكان براي سيل زدگان برپا شد و به بيش از 256 هزار نفر سيل زده امدادرساني انجام گرفت.
21 شهرستان خوزستان دچار سيلاب و آبگرفتگي شدند.
/6002/9931