۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۳۹
کد خبر: 83308153
T T
۰ نفر

فرماندار: كانون اصلی آتش سوزی بازار تبریز مهار شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۳۹
کد خبر: 83308153
فرماندار: كانون اصلی آتش سوزی بازار تبریز مهار شد

تبریز - ایرنا - فرماندار تبریز اعلام كرد: خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش نشان، كانون اصلی آتش سوزی سرای «دو دری» (ایكی قاپیلار) بازار بزرگ و تاریخی تبریز مهار شده است.

بهروز مهدوی بامداد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود تلاش بی وقفه نیروهای آتش نشان حاضر در محل، انفجار اسپری های مواد آرایشی و بهداشتی داغ شده، كار كنترل و خاموشی كامل آتش را دشوار كرده است.
وی با اشاره به تجمع مالكان مغازه های آتش گرفته در سرای دور دری اظهار كرد: ازدحام جمعیت سبب كندی و دشواری كار آتش نشانان می شود.
فرماندار تبریز از شهروندان خواست كه با ترك محل، شرایط لازم را برای فعالیت بهتر نیروهای آتش نشانی به منظور خاموش كردن كامل آتش فراهم كنند.
وی حضور همه جانبه مدیران استانی و شهری و نیز نیروهای پلیس در كنار آتش نشانان و نیروهای امدادی را موجب روحیه بخشی به آنان دانست و گفت: حفظ خونسردی و آرامش توسط مردم مهم ترین نیاز نیروهای آتش نشان و امدادی در این مواقع برای انجام وظایف خود است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: همكاران پایگاه جهانی بازار و یگان حفاظت از این اثر ثبت جهانی شده در محل وقوع آتش سوزی حضور دارند.
مرتضی آبدار هر گونه اظهار نظر كارشناسی در خصوص خسارت های ناشی از آتش سوزی بر بازار را به بعد از خاموش شدن كامل آتش موكول كرد و افزود: نیروهای آتش نشانی برای خاموشی آتش در سرای دو دری می كوشند.
سرای دو دری بازار تاریخی تبریز ساعتی پیش دچار آتش سوزی شد و تلاش آتش نشانان برای اطفای آتش ادامه دارد.
امام جمعه تبریز، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و شماری دیگر از مقام های استانی و شهری در محل وقوع آتش سوزی حضور دارند.
سرای «دو دری» بازار بزرگ تبریز مهر ماه 1388 نیز در اثر سهل انگاری دچار آتش سوزی و به خاكستر مبدل شد؛ این محل پس از آن مرمت و بازسازی شد.
بازار بزرگ تبریز به گستره یك كیلومتر مربع در فهرست یونسكو ثبت شده است.
518
۰ نفر