۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲:۱۱
کد خبر: 83308155
T T
۰ نفر

تاتنهام با هت تریك «لوكاس مورا» فینالیست شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲:۱۱
کد خبر: 83308155
تاتنهام با هت تریك «لوكاس مورا» فینالیست شد

تهران- ایرنا- بازیكنان تاتنهام در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بامداد پنجشنبه به طرز شگفت انگیزی آژاكس آمستردام را با نتیجه 3 بر 2 شكست دادند و به فینال این رقابت ها صعود كردند

به گزارش ایرنا؛ شاگردان «مائوریسیوپوچتینو» در این دیدار جذاب و تماشایی كه چهارشنبه شب به وقت محلی در ورزشگاه «یوهان كرایف آرنا» برگزار شد تیم جوان آژاكس را در حالی با نتیجه 3 بر 2 شكست داده و به فینال این رقابت ها راه پیدا كردند كه با توجه به شكست یك بر صفر در دیدار رفت، كمتر كسی به صعود این تیم به فینال این رقابت ها امیدوار بود.
البته آنچه این پیروزی را ارزشمندتر از قبل كرد، شكست 2 بر صفر آنان در نیمه نخست دیدار برگشت بود.
اسپرزها در دیدار بامداد پنجشنبه درحالی كه تنها 45 دقیقه با حذف از این رقابت ها فاصله داشتند، در نیمه دوم با ارائه بازی زیبا و به ثمر رساندن سه گل به طرز معجزه آسایی بر تیم جوان و خوش آتیه آژاكس كه پیش از این، رئال مادرید و یوونتوس را از گردونه این رقابت ها كنار زده بود، غلبه كردند و راهی دیدار نهایی شدند.
«ماتیاس دلخیت» در دقیقه 5 و «حكیم زیاش» در دقیقه 35 برای تیم آژاكس در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی گلزنی كردند.
این در حالی است كه «لوكاس مورا» در دقایق 55، 59 و 5+90 نیز برای تاتنهام در این دیدار گلزنی و برتری تیم خود را رقم زد.
در دیدار رفت آژاكس با نتیجه یك بر صفر تاتنهام را در خانه خود شكست داده بود.
نیمه نخست با شروع طوفانی بازیكنان تیم آژاكس آغاز شد و آنان خیلی زود نیز به گل رسیدند؛ در دقیقه 5 و به دنبال ارسال ضربه كرنر و در حالی كه مدافعان تاتنهام منتظر اعلام خطای مهاجمان آژاكس از سوی داور این دیدار بودند، دلخیت با ضربه سری دیدنی دروازه «هوگو لوریس» را گشود.
در ادامه شاگردان «مائوریسیو پوچتینو» كنترل دیدار را در اختیار گرفتند اما حملات آنان بی ثمر بود.
در دقیقه 35 و به دنبال حمله سریع بازیكنان آژاكس و غافلگیری مدافعان حریف توپ در محوطه جریمه به زیاش رسید و او با چشمانی باز توپ را به دور از دست لوریس سنگربان تاتنهام به تور دروازه رساند. در ادامه دقایق پایانی نیمه نخست تلاش بازیكنان تاتنهام بی نتیجه بود و آنان به گل نرسیدند.
البته در این نیمه، یك بار توپ مهاجمان تاتنهام با بدشانسی به دیرك عمودی دروازه آژاكس برخورد كرد و گل نشد.
نیمه دوم را بازیكنان تاتنهام بهتر از حریف آغاز كردند؛ در دقیقه 55 و به دنبال یك ضد حمله كه از خط دفاع این تیم شروع شد، لوكاس مورا وارد محوطه جریمه حریف شد و با جا گذاشتن مدافعان گلزنی كرد.
در دقیقه 59 یك بار دیگر مورا موفق به گلزنی شد. در این دقیقه او كه در محوطه جریمه صاحب توپ شده بود از شلوغی بازیكنان در این محوطه استفاده كرد و با شوت زمینی توپ را از میان مدافعان پرشمار آژاكس عبور داد و درون دروازه «اونانا» دروازه بان تیم آژاكس جای داد.
اسپرزها كه برای صعود به دیدار نهایی این رقابت ها نیاز به گلی دیگر داشتند در دقایق بعدی به بازی سرعت دادند و صاحب موقعیت های دیگری برای گلزنی شدند اما این فرصت ها یكی پس از دیگری برای این تیم از دست رفت.
در این دقایق یاران دلخیت كه چشم به ضدحملات داشتند یك بار در موقعیت صد در صد گلزنی قرار گرفتند اما ضربه زیاش با بدشانسی به دیرك دروازه تاتنهام برخورد كرد و گل نشد.
در ادامه شاگردان پوچتینو چندین و چند بار دیگر درموقعیت گلزنی قرار گرفتند اما آنان نیز با حضور بموقع دروازه بان و مدافعان آزاكس در امر گلزنی ناكام بودند.
«اریك تن هاگ» سرمربی آژاكس در ادامه بازی و درحالی كه صعود تیمش به فینال این رقابت ها را در خطر دید، دست به تغییراتی در تركیب تیم خود زد تا جلوی حملات بی امان حریف را بگیرد كه این تعویض ها مثمر ثمر واقع نشد و در دقیقه 5+90 با گلزنی مورا او و تیمش ناباورانه از گردونه این رقابت ها كنار رفتند.
در این دقیقه مورا باز هم با شوتی دقیق برای تیم خود گلزنی كرد و هر آنچه كه بازیكنان حریف برای صعود به فینال این رقابت ها رشته كرده بودند، پنبه كرد.
تیم تاتنهام كه برای نخستین بار راهی دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا می شود باید در فینال با لیورپول مصاف كند.
شاگردان «یورگن كلوپ» در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی بامداد چهارشنبه تیم بارسلونا را در حالی در ورزشگاه «آنفیلد» با نتیجه 4 بر صفر شكست داده و راهی دیدار پایانی شدند كه در دیدار رفت این مرحله با نتیجه 3 بر صفر مغلوب حریف نامدار خود شده بودند.
دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا یازدهم خردادماه در ورزشگاه «واندا مترو پولیتانو» شهر مادرید اسپانیا برگزار می شود.
شبس**ورزشی**9144**1859