۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۵:۱۹
کد خبر: 83308175
T T
۰ نفر

16 دلال ارز در آبادان دستگير شدند

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۵:۱۹
کد خبر: 83308175
16 دلال ارز در آبادان دستگير شدند

آبادان - ايرنا - فرمانده انتظامي آبادان گفت:در راستاي مبارزه با دلالان ارزي پليس امنيت عمومي آبادان 16دلال ارز را از سطح بازار اين شهر دستگير كرد.

به گزارش ايرنا از معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي آبادان سرهنگ سيدمحسن تقي زاده چهارشنبه شب اظهار داشت:: با توجه به گسترش فعاليت دلالان ارز در خيابان هاي اميري و لين يك احمدآباد آبادان و خريد و فروش بي رويه ارز از سوي اين افراد عملياتي با عنوان رعد براي جمع آوري و برخورد قاطع با دلالان ارز انجام شد.
وي برهم زدن نظم عمومي، ايجاد سد معبر و ترافيك همچنين اخلال در عرضه و تقاضاي ارز را از جمله تخلفات اين افراد برشمرد و افزود:در اين طرح عملياتي كه به مدت 2ساعت به طول انجاميد تعداد 16نفر دلال ارز دستگير و براي سير مراحل قانوني به مقر پليس منتقل شدند.
سرهنگ تقي زاده گفت: در بازرسي اوليه از متهمان يك ميليارد و 692 ميليون و 500 هزار ريال وجه نقد ايران و مبلغ 110هزار دينار عراقي و 23برگ يكصد دلاري از متهمان كشف وضبط گرديد و پس از بازجويي مقدماتي پرونده قضايي عليه آنان نيز تشكيل شد.
وي در خاتمه با بيان اينكه با اقدامات دلالان و مخلان بازار ارز در فضاي مجازي نيز برخورد مي‌شود افزود: انتظار مي رود براي كنترل بازار ارز و ثبات اقتصادي كشور همه فعالان حوزه ارزي نسبت به رعايت مقررات ابلاغي بانك مركزي اقدام و همكاري لازم را با دستگاههاي مسئول داشته باشند .
فرمانده انتظامي آبادان گفت:نيروي انتظامي در راستاي ماموريت قانوني محوله با آن دسته از افراد اعم از صرافان؛ واحدهاي صنفي؛ شركت ها؛ دلالان كوچه و بازار و فضاي مجازي كه خلاف مقررات اقدام به خريد و فروش ارز مي كنند و موجب اخلال در بازار مي شوند قاطعانه برخورد مي نمايد.
وي از شهروندان خواست تحت هيچ شرايطي از دلالان خياباني اقدام به خريد ارز ننمايند چرا كه در مواقعي اثبات شده ارز فروخته شده جعلي بوده طوري كه تشخيص آن توسط صرافي سخت بوده است.
3015/6068