۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83308518
T T
۰ نفر

باران و گرد و غبار محلي خوزستان را در بر مي گيرد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83308518
باران و گرد و غبار محلي خوزستان  را در بر مي گيرد

اهواز - ايرنا - مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: رگبار پراكنده، وزش باد و گرد و غبار محلي پديده هاي غالب هواشناسي استان در 24 ساعت آينده است.

به گزارش ايرنا به نقل از اداره كل هواشناسي خوزستان، محمد سبزه زاري روز پنجشنبه اظهار داشت: در اين مدت، افزايش ابر همراه با رگبار پراكنده و رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه به ويژه براي مناطق غربي، شمالي و شمال شرقي استان پيش بيني مي شود.
وي افزود: همچنين احتمال شدت يافتن بارش ها به صورت نقطه اي در مناطق شمالي و شمال شرقي دور از انتظار نيست.
سبزه زاري ادامه داد: با توجه به احتمال تشكيل ابرهاي جوششي و تندباد لحظه اي برخاستن گرد و غبار محلي در بعضي ساعات در مناطق غربي جنوبي و مركزي پيش بيني مي شود.
مدير كل هواشناسي خوزستان بيان كرد: در 24 ساعت گذشته 1.5 ميليمتر بارندگي در حسينيه انديمشك ثبت شده است.
وي گفت: درشب و روز گذشته اميديه با 42 و ايذه با 15 درجه سانتيگراد به ترتيب گرمترين و خنك ترين نقاط استان و حداكثر دماي اهواز 40 و حداقل 24 درجه سانتيگراد گزارش شده است.
گرد و غبار روز شنبه هفته جاري برخي نقاط خوزستان را فرا گرفت و بر اساس گزارش اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان، بيشترين ميزان گرد و غبار يك هزار و 150 ميكروگرم بر مترمكعب در ماهشهر گزارش شد.
بر اساس اين گزارش ميزان بارندگي از ابتداي سال زراعي جاري (يكم مهر 97) تا 15 ارديبهشت 98، در حسينيه انديمشك يك هزار و 114، ايذه 982.2 و دهدز 773.8 ميليمتر ثبت شد.
3004/6064