۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۶
کد خبر: 83309729
T T
۰ نفر
احتمال وقوع تگرگ و سیلاب در دره‌ها و مناطق كوهستانی كشور

تهران- ایرنا- كارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا دوشنبه (23 اردیبهشت) بارش‌های پراكنده در نقاط مختلف كشور ادامه دارد و احتمال وقوع تگرگ و سیلاب در دره‌ها و مناطق كوهستانی برخی از نقاط كشور وجود دارد.

فریبا گودرزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز (21 اردیبهشت) رگبار پراكنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش بادهای شدید در استان‌های خراسان شمالی، شرق سمنان، ارتفاعات گلستان، نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، بخش‌هایی از كرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.
وی اظهار داشت: فردا بارش‌های پراكنده در نوار شمالی كشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و دامنه‌های البرز مركزی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده است، بعدازظهر یكشنبه استان‌های یزد و كرمان این شرایط را دارند.
گودرزی ادامه داد: دوشنبه بارش‌ها به نسبت یكشنبه كمی تقویت می‌شود و در دامنه‌های البرز مركزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، دامنه‌های زاگرس مركزی در ارتفاعات مركزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق كهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، زاگرس جنوبی در كرمان، شمال هرمزگان و استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد رگبار پراكنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.
وی افزود: امروز شدت بارش‌ها در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق سمنان، مركزی، كرمان، شرق آذربایجان شرقی و شمال اردبیل خواهد بود، فردا شدت بارش‌ها در شرق خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، نواحی مركزی و جنوبی كرمان پیش‌بینی شده كه با توجه به افزایش ناپایداری جو احتمال وقوع تگرگ در مناطق كوهستانی و سیلابی شدن دره‌ها در این مناطق وجود دارد.
وی تأكید كرد: ازاین‌رو توصیه می‌كنیم تا افراد احتیاط لازم در عبور و مرور از این مناطق را داشته باشند و از توقف در این نقاط خودداری كنند.
گودرزی در ادامه به وزش بادهای شدید در برخی از نقاط كشور اشاره كرد و گفت: یكشنبه و دوشنبه وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان موجب بروز گردوخاك و كاهش كیفیت هوا خواهد شد، همچنین به علت وزش بادهای شدید نیمه مركزی و شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز در این دو روز مواج و توفانی است ازاین‌رو توصیه می‌شود شناورهای سبك، نیمه سنگین و تفریحی و صیادان احتیاط لازم را داشته باشند.

*** تهران دوشنبه‌شب بارانی می‌شود
كارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا كمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود كه فردا نیز همین شرایط ادامه دارد اما دوشنبه‌شب بارش پراكنده باران رخ خواهد داد، كمینه دمای امروز تهران 16 درجه بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به 27 درجه خواهد رسید كه از فردا یك تا دو درجه گرم‌تر می‌شود.
گودرزی گفت: همدان با دمای دو درجه بالای صفر و اهواز با 38 درجه بالای صفر به ترتیب خنك‌ترین و گرم‌ترین نقاط كشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014** 1055
۰ نفر