۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83309787
T T
۰ نفر

31 متهم بانك سرمایه محاكمه می شوند

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83309787
31 متهم بانك سرمایه محاكمه می شوند

تهران- ایرنا- دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و 30 متهم دیگر پرونده بانك سرمایه سه شنبه 24 اردیبهشت در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، قاضی مسعودی مقام در آخرین روزهای سال 97 حكم دادگاه سه نفر از اعضای هیات مدیره سابق بانك سرمایه به نام های علی بخشایش، پرویز كاظمی و محمدرضا توسلی را اعلام كرد و وعده داد كه پرونده برخی دیگر از متهمان این بانك مانند رضوی در روزهای آغازین ماه رمضان برگزار شود. البته وی به این نكته نیز اشاره كرد كه هنوز پرونده برخی از متهمان بانك سرمایه در دادسرا است.
هر یك از این سه متهم بانك سرمایه به 20 سال حبس، تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی و همچنین محرومیت از مشاغل دولتی به صورت دائمی محكوم شدند و قاضی مسعودی مقام، گفت كه هنگام اجرای حكم این سه متهم به صورت همزمان با هم سكته كردند كه پزشكی قانونی تأیید كرد این افراد می‌توانند زندان را تحمل كنند.
به گفته مسعودی مقام در این بانك تخلف 29 هزار میلیارد ریالی صورت گرفته كه بخشایش متهم به خیانت در امانت به میزان 29 هزار و 354 میلیارد و 880 میلیون ریال، كاظمی متهم ردیف دوم به مبلغ 24 هزار و 883 میلیارد و 399 میلیون ریال و توسلی به میزان 25 هزار و 12 میلیارد و 616 میلیون ریال است.
پرونده بانك سرمایه كه مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان است بیش از 70 متهم دارد و پای حسین هدایتی معروف به عابربانك تیم پرسپولیس نیز به دلیل بدهكاری هزار و 500 میلیارد تومانی به این دادگاه باز شد كه قرار است به زودی حكم وی و سایر متهمانی كه از این بانك تسهیلات گرفته اند از سوی قاضی مسعودی مقام اعلام شود.
به گزارش قوه قضاییه حالا كیفرخواست 31 نفر از متهمان این پرونده به شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی ارسال شده و قرار است روز سه شنبه اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آنان آغاز شود.
متهمان این پرونده شامل سید محمدهادی رضوی دائر، بر مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادی كشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع، احسان دلاویز، متهم به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی كشور از طریق معاونت تحصیل مال از طریق نامشروع، محمدرضا خانی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانك سرمایه دائر بر مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادی كشور از طریق مشاركت در خیانت در امانت است.
محمدعلی هادی، بهمن خادم و مهرداد باقری از اعضای هیات مدیره وقت بانك سرمایه، یاسر ضیائی شیركلائی، قائم مقام وقت بانك سرمایه، خیرالله بیرانوند، مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانك سرمایه، پرویز احمدی، سرپرست بانك و رئیس هیات مدیره وقت بانك سرمایه و علیرضا حیدرآبادی‌پور، مدیرعامل و عضو هیات مدیره وقت بانك سرمایه به مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادی كشور از طریق مشاركت در خیانت در امانت متهم هستند.
از دیگر متهمان این پرونده می توان به شهاب‌الدین حسامی، مانی رهبری، محمد سلمانی علائی، سالار بایرامی خلج، غلامرضا شیانی، سید ابوالقاسم سجودی جورشری، رحیم قنبری، احمد كولیوند، مجید زاهدی و حمیدرضا فاروقی اشاره كرد كه متهم به مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادی كشور از طریق مشاركت در خیانت در امانت هستند.
محمود لطف‌اله پور، علی نانچیان، پیمان پویان مهر، علیرضا كلهر، نصرت‌اله فرخی، عباس عبدی، محمد سرخیل، سعید حسن‌زاده، علی پورمنزه، مجیدرضا خایانی و خانم پری یدیسار نیز متهم به مشاركت در اخلال عمده در نظام اقتصادی كشور از طریق مشاركت در خیانت در امانت هستند.
اجتمام*1003*9105
۰ نفر