۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۲۲
کد خبر: 83314534
T T
۰ نفر
انصارالله يمن: حملات به عربستان با شدت بيشتري ادامه خواهد يافت

تهران-ايرنا- «محمد البخيتي » عضو ارشد شوراي سياسي جنبش انصارالله يمن با اشاره به حمله پهپادي ارتش و كميته هاي مردمي يمن به تأسيسات حياتي عربستان، گفت: اين حملات تحولي بزرگ در پاسخ به تجاوز ائتلاف سعودي است و در آينده با شدت بيشتري ادامه خواهد يافت .

البخيتي روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه الميادين گفت :به سعودي ها و امارات توصيه مي كنيم كه در سياست هاي منطقه اي خود تجديد نظر كنند زيرا در نهايت اين دو كشور در هر نبردي بيشترين زيان را خواهند ديد.
منابع نظامي يمني صبح امروز سه شنبه گزارش دادند كه در واكنش به حملات مستمر ائتلاف عربي به سركردگي عربستان به يمن، با هفت پهپاد تأسيسات حياتي سعودي را هدف حمله قرار دادند.
البخيتي با تاكيد بر اينكه اين حمله در چارچوب حقي كه يمني ها در دفاع از خود دارند انجام شد، افزود: چنين حملاتي به عربستان ادامه خواهد داشت.
اين عضو انصار الله با بيان اينكه موازين قدرت به نفع جريان هاي ملي يمن كه مخالف تجاوز سعودي به يمن هستند، تغيير كرده است، گفت :به سعودي ها و اماراتي ها مي گوييم كه در حساب و معادلات خود تجديد نظر كنند زيرا عواقب جنگ در يمن را خودشان خواهند ديد.
البخيتي گفت: طبيعي است كه عربستان سعي كند كه اين حمله را بي اهميت جلوه دهد و به طور كامل آن را بيان نكند اما رياض بايد افكار عمومي داخل عربستان را براي تحمل حملات بيشتر و جديدتر آماده كند.
ساعاتي پس از اعلام خبر حمله پهپادي به تاسياست حياتي عربستان ، «خالد الفالح» وزير انرژي عربستان اعتراف كرد كه نيروهاي يمني دو ايستگاه پمپاژ نفت اين كشور را هدف قرار داده اند.
براساس اين گزارش شركت ملي نفت عربستان (آرامكو) انتقال نفت از اين خطوط را متوقف كرده است.
جنگنده هاي سعودي امروز نيز در واكنش به حملات نيروهاي يمني، 17 بار شهرستان عبس در استان حجه واقع در غرب يمن را بمباران كردند.
عربستان از ششم فروردين سال 94 در قالب ائتلافي از چند كشور عربي و با كمك و چراغ سبز آمريكا،حملات گسترده اي را عليه يمن فقيرترين كشور عربي آغاز كرد تا به بهانه بازگرداندن رئيس جمهوري مستعفي اين كشور به قدرت، به اهداف و زيادخواهي هاي سياسي خود جامه عمل بپوشاند.
مركز حقوق بشر يمن، اوايل فروردين امسال مجموع كشته هاي حملات ائتلاف عربي به اين كشور را بيش از 16هزار نفر اعلام كرد كه از اين تعداد 3 هزار و 547 تن كودكان و 2هزار و 271 زن هستند.
خاورم**9329**1508
۰ نفر