۱ خرداد ۱۳۹۴، ۷:۵۷
کد خبر: 81617337
T T
۰ نفر
وحشت از زلزله مردم  خرم آباد را به خیابان ها كشاند

خرم آباد - ایرنا - در پی وقوع زلزله چهار و سه دهم ریشتری پنجشنبه شب در خرم آباد مركز استان لرستان مردم این شهر دیشب را در خیابان ها و پارك ها سپری كردند.

به گزارش ایرنا در ساعت 22 و 24 دقیقه و 9 ثانیه زلزله ای به بزرگی چهار و سه دهم درجه ریشتر در عمق چهار كیلومتری زمین در خرم آباد رخ داد.

شدت این زمین لرزه به حدی بود كه به گفته فرماندار شهرستان خرم آباد منازل و ابنیه پنج روستای جنوب شهرستان دچار خسارت جدی شده است.

بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه جلسه ستاد بحران استان به دستور استاندار لرستان برگزار و تیم های امدادی در آماده باش كامل قرار گرفتند.

در این نشست استاندار لرستان به نیروهای هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس 115، مراكز درمانی و بیمارستانی، ارتش، سپاه، فرمانداری و شهرداری ها و سایر اعضای ستاد دستور داد تا نسبت به وقوع زمین لرزه های احتمالی آینده برنامه ریزی دقیق داشته و تا 48 ساعت آینده حالت آماده باش باشند.

مدیر كل ستاد بحران لرستان روز جمعه به ایرنا گفت: تاكنون 12 پس لرزه به ثبت رسیده كه این امر موجب شده مردم منازل خود را ترك كرده و شب را در كوچه و خیابان سپری كنند.

رضای آریایی اظهار كرد: با توجه به اینكه زمین لرزه در عمق چهار كیلومتری رخ داده و از نوع زمین لرزه های سطحی بوده، بسیاری از شهروندان و اهالی روستاهای اطراف شهر این زلزله را احساس كرده و دچار وحشت شده اند.

وی افزود: تاكنون گزارشی مبنی بر وقوع تلفات جانی دریافت نشده اما منازل مسكونی روستایی به دلیل خشتی و گلی بودن دچار خسارت و آسیب در درجات مختلف شده اند.

2077/6060
۰ نفر