۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۴
کد خبر: 81665253
T T
۰ نفر
دستگاه قضایی موضوع تخلف ساخت و ساز میدان سپاه را پیگیری می كند

تهران- ایرنا- رییس دیوان عدالت اداری با اشاره تخلفات مربوط به ساخت و ساز انجام شده در محدوده میدان سپاه گفت: بنده هم به عنوان یك خدمتگزار در دستگاه قضایی كمك می كنم تا جلوی این تخلفات را بگیرید.

به گزارش ایرنا به نقل از مركز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در نشست مشترك مسوولان قضایی و مدیران شهری كه با حضور شهردار تهران در تالار ایران زمین برگزار شد به موضوع ساخت و ساز در محدوده میدان سپاه اشاره كرد و گفت: در مسیر تردد خود در میدان سپاه و پادگان ولی عصر (عج) شاهد بودم كه اسكلت معظمی بالا می رود و هر روز نیز به این اسكلت اضافه می شود، قبل از اینكه اطلاعاتی را راجع به این اسكلت به دست بیاورم، حس ششم من می گفت كه اشكالی در آن وجود دارد تا اینكه اخیرا فهمیدم آقایان بدون پروانه شروع به ساخت و ساز كرده اند كه این خیلی موجب تاسف است.
وی تصریح كرد: كسی كه این مجموعه را می سازد یك نهاد نظامی است كه خود را ولایتمدار می داند، كسی كه ولایت مدار است مگر به خودش اجازه می دهد كه پا روی قانون بگذارد؟
رییس دیوان عدالت اداری گفت: برادر عزیز سپاهی، می خواهی بسازی اول پروانه بگیر! اگر این در نقطه ای است كه نباید تغییر كاربری داده شود، هر كسی می خواهد باشد؛ نباید حقوق شهروندان را زیر پا بگذارد. چطور به خودت اجازه می دهی در كلانشهری مثل تهران بدون پروانه چنین ساختمانی بسازی؟
وی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حفظ فضای سبز اشاره كرد و افزود: البته من طی این دو روز موضوع را به بعضی از مقامات منتقل كرده ام. این درست نیست كه بخش عمده ای از بیت المال هزینه شود، دستور تخریب بدهیم و بعد هم شهرداری و دستگاه قضایی را در اذهان مردم اینگونه جلوه دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری تاكید كرد: معتقدم حتما باید این مسایل را دنبال كنید و پایش هم بایستید. بنده هم به عنوان یك خدمتگزار در دستگاه قضایی كمك می كنم تا جلوی این تخلفات را بگیرید.
حجت الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدیریت شهری تهران كاری بس دشوار و پر هزینه است و دامنه خدمات شهرداری تهران نیز بسیار گسترده است. هر چه دامنه خدمات بیشتر باشد، مدیریت و كنترل بر آن نیز سخت می شود.
وی تاكید كرد: به همین میزانی كه خدمات شهرداری گسترده است، مردم نیز نیاز دارند و دست اندركاران شهری باید تلاش كنند تا هرچه بهتر و بیشتر كارها را بر روی ضابطه انجام دهند.
حجت الاسلام منتظری تصریح كرد: مخصوصا آنكه تهران پایتخت نظام اسلامی است و دشمنان ما نیز تلاش می كنند تا چهره تهران را تیره نشان دهند اما هر فرد خارجی كه به تهران می آید مشاهده می كند كه پایتخت كشور ما با شهرهای كشورهای همسایه قابل مقایسه نیست و شرایط بسیار بهتری دارد. با وجود اینكه بعضی از این شهرها حتی در تحریم هم نیستند.
رئیس دیوان عدالت اداری تاكید كرد: به سهم خودم درباره خدمات شهرداری تهران به شهروندان دست مریزاد عرض می كنم و موفقیت شهردار تهران، معاونان و شهرداران مناطق و نواحی را از خداوند خواستارم تا بتوانند چهره شهر را متناسب با این مردم و نظام روز به روز بهتر كنند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطر نشان كرد: انصافا در كوچه ها و خیابان ها در تابلو ها، درخصوص شعارها به گونه ای عمل می شود كه توجه به ارزش های اخلاقی، هدایت افكار و اندیشه مردم به مسایل ارزشی و تعظیم شعائر صورت می گیرد. این خدمات كمی نیست و بسیاری از همین خدمات در قالب چهره سازی ها و زیباسازی های شهر تهران صورت می گیرد.
وی در ادامه به بیان نكاتی پیرامون فعالیت مدیریت شهری پرداخت و خطاب به مدیران شهری گفت: در شهرداری سعی كنید تا این معنا را به زیر مجموعه های خود تاكید كنید تا تكریم ارباب رجوع را در دستور كار خود قرار دهند.
رئیس دیوان عدالت اداری همچنین با تاكید بر ضرورت عدم تبعیض در خدمت رسانی و تصمیم گیری ها تصریح كرد: تا می توانیم باید قانون مداری و تاكید بر قانون را در زیرمجموعه های خود جا بیاندازیم چرا كه قانونگریزی خصلتی بسیار خطرناك و مضر است.
تهرام/9350// 1625
۰ نفر