۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷
کد خبر: 81491385
T T
۰ نفر

دانشكده دندانپزشكی شهركرد گشایش یافت

۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۱۷
کد خبر: 81491385
دانشكده دندانپزشكی شهركرد گشایش یافت

شهركرد-ایرنا- همزمان با سومین روز از دهه مبارك فجر، دانشكده دندانپزشكی شهركرد، روز سه شنبه در منطقه چالشتر مركز چهارمحال و بختیاری گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:راه اندازی این دانشكده، یكی از مطالبات و آرمانهای استان بود، كه اكنون به لطف دولت تدبیر و امید به ثمر نشست.

«قاسم سلیمانی دشتكی» افزود:دولت تدبیر و امید در حوزه زیربنایی گام های اثرگذاری برداشته است و یكی از ماندگارترین اقدامات دولت یازدهم،طرح ارتقا نظام سلامت است، كه باعث كاهش هزینه های درمانی و افزایش وضعیت درمان شده است.

وی افزود:منطقه چالشتر شهركرد،یكی از مناطق گردشگری است و این دانشكده می تواند در جذب « گردشگر سلامت» نیز نقش آفرین باشد.

به گفته وی،با توجه به ظرفیت علمی كه چهارمحال و بختیاری دارد، امید است در آینده دانشكده « داروسازی » نیز در این استان راه اندازی شود.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی این دانشكده با وجود این كه گسترش دانشكده ها در دستوركار نبود، با عنایت ویژه شخص وزیر بهداشت ،عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا، « حمید رضا عزیزی » در آیین آغاز به كار این دانشكده افزود:انتظار است دانشكده دندانپزشكی شهركرد نسبت به جذب دانشجویان بومی اقدام كند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:این دانشكده با اعتباری افزون بر شش میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

دكتر «مرتضی هاشم زاده » افزود:این دانشكده در فضای كلینیك سابق دندانپزشكی شهركرد دایر شده و 400متر مربع از فضای این دانشكده بهسازی و بازسازی شده است.

به گفته وی،این دانشكده از سال اینده بیند 15تا20 دانشجوی دندانپزشكی را از طریق آزمون سراسری جذب خواهد كرد.

درآیین گشایش این دانشكده ، 'محمدرضا داوود آبادی فراهانی ' معاون وزیر بهداشت و درمان و معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مردم چالشتر شهركرد حضور داشتند.

گشایش و راه اندازی این دانشكده با خوشحالی مردم چالشتر همراه شد به گونه ای كه مردم ساز و آواز و نذر كردن گوسفند به استقبال مسوولان رفتند.

2097 / 1539
۰ نفر