۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81572397
T T
۰ نفر

شعار سال 94 وزارت كار

۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81572397

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به شعار وزارت كار در سال جدید در وزارتخانه تأكید كرد: در كنار گفت‌وگوهای اجتماعی پیرامون تعاون، شعار با تعاون كار ایجاد می‌كنیم تا به رفاه برسیم را دنبال خواهیم كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی اظهار داشت: ‌خوشبختانه طی بیش از 18 ماه فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه رفاه اقدامات خوبی انجام و بیش از هشت میلیون نفر بیمه شدند و پس از سالها آرزوی امام راحل (ره) و دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه برطرف شد.

وی با اشاره به اینكه در حوزه مسكن طرح جایگزین مسكن مهر بزودی رونمایی خواهد شد، گفت: این طرح حمایتی كه با همكاری این وزارتخانه و وزارت مسكن در حال انجام است حاصل هشت ماه كار كارشناسی دقیق با حضور اقتصاددانان، جامعه‌شناسان و زمین‌شناسان است كه معضل مسكن اقشار مستضعف را برطرف خواهد كرد.

ربیعی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تأمین اجتماعی، تصریح كرد: این صندوق را در حالی تحویل گرفتیم كه چهار هزار میلیارد تومان كسری داشت و توانستیم مشكلات آن را تا كمترین میزان كاهش دهیم.

وی گفت: یكی از مهمترین اقدامات در دولت فعلی ایجاد و رواج گفت‌ و گوهای اجتماعی پیرامون رفاه بود كه باید گفت و گوی اجتماعی پیرامون سایر حوزه ها به خصوص تعاون هم رواج یابد.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح امنیت غذایی در كشور، افزود: كارهایی نظیر این طرح كه عقبه كارشناسی دارد موفق می شود و ما در این راستا باید كارهای بزرگ را برای خود هدف گذاری كنیم و به سمت آن جلو برویم حتی اگر دیده نشویم.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح تكاپو و اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال، گفت: بحث اشتغال بزرگ در بنگاه‌های كوچك و متوسط را دنبال می‌كنیم كه خوشبختانه مقام معظم رهبری هم در صحبت‌ها‌ی‌شان به بنگاه‌های كوچك اشاره داشتند.

وی افزود: در سال گذشته با یونیدو قرارداد امضا كردیم و تجربه هند، برزیل و مكزیك را مورد مطالعه قرار دادیم و امیدوارم در طرح تكاپو بتوانیم از این مطالعات استفاده كنیم.

ربیعی درباره شعار امسال وزارتخانه، گفت: گفت‌وگوی اجتماعی پیرامون تعاون شعاری است كه در كنار آن هدف از طریق تعاون اشتغال ایجاد می‌كنیم تا به رفاه برسیم را دنبال خواهیم كرد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاكید كرد: ما به شعار به عنوان یك مفهوم دست یافتنی و حاصل گزاره های همه فهم نگاه می كنیم.

وی با بیان آنكه یكی از بهترین راههای رفع مسئله رفع فقر و محرومیت تعاون است، افزود: رفع فقر و محرومیت در جامعه باید در قالب تعاون هدف‌گذاری شود بنابراین به جای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ باید از مشاركت عمومی جامعه توسط تعاونی‌ها بهره‌مند شد.

وی افزود: ما باید رشد از پایین و با مشاركت اجتماعی را تجربه كنیم و این رشد با اتكا به نیروهای داخلی محقق خواهد شد.

ربیعی بر بازتعریف مفهوم تعاون تاكید كرد و اظهار داشت: بخشی از عدالت را باید در چرخه تعاون بیاوریم و باید روی تفكر تعاون بایستیم و همچنین باید تعاونی ها بازساماندهی كنیم و این كار را از سطح روستا و شهرهای كوچك این كار را آغاز كنیم.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تأكید بر اینكه باید ذهنیت نسبت به تعاون تغییر كند، گفت: برای تحول در این بخش با استانداران تفاهم‌نامه‌هایی امضا كرده‌ایم تا به تعاونی‌ها به شكلی جذاب‌تر برای مردم كه در زندگی آنها ملموس باشد، توجه شود.

ربیعی گفت: در بحث مسكن حمایتی بخشی را به تعاونی‌ها اختصاص خواهیم داد و از این ظرفیت استفاده می‌كنیم، علاوه بر این صندوق‌های مسكن در قالب تعاونی‌ها نیز پیگیری می‌شود.

وی با تأكید بر اینكه باید اشكال جدیدی از تعاونی‌ها را رونمایی كنیم، افزود: در كنار این مسئله با تعاونی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل ایجاد و به نوعی مركز مطالعات منطقه‌ای تعاون در ایران پایه‌گذاری شود.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین از اختصاص منابع جدید به احیای بخش تعاونی پویا و فعال برای افزایش رفاه بیشتر مردم خبر داد.

اقتصام(1)9123**1558