۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82698978
T T
۰ نفر
شریعتمداری: سایت ثبت سفارش خودرو پس از اعمال تغییرات بازگشایی می شود

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمان باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو، گفت: تغییرات سایت ثبت سفارش خودرو به هیات دولت ارائه و پس از آن در كمیسیون زیربنایی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد شریعتمداری» امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: برای باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو باید منتظر طی شدن این مسیر باشیم.
به گزارش ایرنا، پیش تر مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفته بود كه توقف ثبت سفارش خودرو با هدف حمایت از تولید داخل نیست بلكه برای اصلاح منابع ارزی انجام شده است.
وی با تاكید بر اولویت های كلان كشور در عرصه اقتصاد، گفت: نمی توان برای جلوگیری از رانت، اجازه ورود به خودروهای لوكس داد.
خسروتاج درباره اقدام یكباره وزارت صنعت در توقف ثبت سفارش واردات خودرو گفت: اگر قرار بود از گذشته این موضوع اعلام شود، عده‌ای برای 10 سال خود ثبت سفارش می‌كردند و آنگاه رسانه‌ها ما را نقد می‌كردند كه چرا در زمینه كنترل واردات اقدامی انجام نمی‌دهید.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ حمایت لازم از تولید داخلی از طریق بالا رفتن تعرفه ها صورت می گیرد و اصلاح كردن نحوه واردات خودرو و ایجاد الزام به وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش تنها برای هوشمندسازی واردات صورت گرفته است.

**استاندارد كف مطلوبیت است
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، استاندارد را یك اجبار دانست و افزود: برای حضور پررنگ تر در بازارهای جهانی باید در دستور كار تولیدكنندگان و صادركنندگان باشد.
به گفته این مقام مسئول، فعالان اقتصادی باید استانداردسازی كالاها و خدمات را نه هزینه، بلكه یك سرمایه گذاری برای توسعه فعالیت های خود تلقی كنند.
وی مردم ایران را شایسته استفاده از كالاهای استاندارد دانست و افزود: مردم با حمایت و مصرف كالای ایرانی، تولیدكنندگان را ترغیب به ارتقای هر روزه كیفیت محصولات و تولیدات خود می كنند.
شریعتمداری یادآور شد: به عنوان یك ایرانی از مردم تقاضا دارم در مصرف كالاهای استاندارد داخلی اهتمام داشته باشند و بدانند با این حمایت، هر روز شاهد كیفیت های بالاتری باشند.
وی با بیان اینكه استاندارد كف مطلوبیت است، ابراز امیدواری كرد با خرید كالای ایرانی شرایطی فراهم شود كه همه تولیدات كشورمان از ظرفیت لازم برای حضور در عرصه های بین المللی برخوردار شوند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام* 3065*1070*2025*خبرنگار: محمد ملك دار*انتشار: لیلا جودی
۰ نفر