ایران در آستانه امضای قرارداد با 15 شركت نفتی جهان

تهران- ایرنا- معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به شبكه خبری «سی.ان.بی.سی» آمریكا گفت: ایران اكنون سرگرم مذاكره با 15 شركت نفتی اروپایی، روسی و آسیایی برای انعقاد قراردادهایی برای اكتشاف، توسعه و تولید نفت و گاز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «امیرحسین زمانیان» شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست «نفت و پول» در لندن اضافه كرد: آمارها و انتظارهای ما خوشبینانه و بلندپروازانه نیست. سیاست ما این است كه بتوانیم دستكم 10 قرارداد را تا پایان سال جاری ایرانی (اواسط مارس 2018) نهایی كنیم.
به گفته وی، ایران تاكنون در 28 طرح مختلف با شركت هایی چون توتال، انی، شل، روسنفت، لوك اویل، سینوپك و شركت ملی نفت چین (با هدف افزایش سرمایه گذاری خارجی) یاداشت تفاهم همكاری امضا كرده است.
به گزارش ایرنا، دهم مهرماه مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه نفت (متن) اعلام كرد نمایندگان 14 شركت بین المللی از زیرساخت‎های موجود در منطقه غرب كارون بازدید كردند و قرارداد توسعه میدان آزادگان به طور حتم تا پایان سال امضا می‎شود.
معاون مدیرعامل شركت ملی نفت نیز بیست و دوم مهرماه تاكید كرد شركت توتال همچنان به صورت جدی مشغول فعالیت در فاز 11 پارس جنوبی است و فشارها و اظهارات دولت آمریكا بر روند مشاركت شركت های بین المللی با ایران تاثیری نداشته و روند عادی همكاری ها ادامه دارد.
سه روز بعد نیز خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از «پاتریك پویان» مدیرعامل شركت توتال فرانسه نوشت: این شركت حتی در صورت تصمیم آمریكا به بازگرداندن تحریم ها علیه تهران، سعی می كند طرح گازی با ایران را ادامه دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*1063*1961* مترجم: رفعت كرمی مهر** انتشار: مریم مسعود
۰ نفر