۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۸
کد خبر: 82761520
T T
۰ نفر
سهم بخش صنعت، معدن و تجارت از توليد ناخالص داخلي 40 درصد است

اصفهان–ايرنا– مشاور وزير و رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم بخش صنعت، معدن و تجارت از توليد ناخالص داخلي حدود 40 درصد است.

به گزارش ايرنا، فرزاد خلفي روز سه شنبه در بازديد خبرنگاران از شركت فولاد مباركه اصفهان افزود: اين رقم نشانگر ميزان تاثيرگذاري اين بخش بر اقتصاد كشور است.
وي اضافه كرد: امروز ديگر با اتكاء به اقتصاد نفتي نمي توان كشور را اداره كرد.
وي با بيان اينكه امروز بايد جهاني بينديشيم و جهاني عمل كنيم، گفت: محصولات توليد داخلي كشور بايد در تراز جهاني بوده و توان رقابت با توليدات جهاني را داشته باشد.
خلفي با بيان اينكه محصولات فولاد مباركه با نگاه جهاني توليد مي شود و توان رقابت با محصولات ساير كشورها را دارد،گفت: طرح جامع فولاد كشور در حال نهايي شدن است.
وي با بيان اينكه توليدات صنايع بايد صادرات محور باشد، افزود: بايد هرچه مي توانيم از خام فروشي كم كنيم و بسوي تنوع محصولات با ارزش افزوده بالا گام برداريم .
تور صنعتي بازديد خبرنگاران اقتصادي رسانه هاي كشور از شركت فولاد مباركه اصفهان روز سه شنبه با حضور رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعي از خبرنگاران اقتصادي رسانه هاي كشور برگزار شد.
خبرنگاران در اين بازديد با حضور در خطوط توليد و نواحي مختلف بويژه واحد ريخته گري و نورد گرم و سرد از نزديك با روند توليد در اين شركت آشنا شدند.
فولاد مباركه بزرگترين مجتمع صنعتي كشور و بزرگترين توليدكننده فولاد تخت در خاورميانه است.
اين مجتمع فولادي با سهم بيش از 50 درصدي در توليد فولاد كشور داراي ارزش فعلي 200 هزار ميليارد ريال است.
شركت فولاد مباركه با داشتن حدود 12 ميليون تُن ظرفيت آهن اسفنجي بزرگترين توليدكننده آهن اسفنجي در جهان محسوب مي شود.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علي نعماني* انتشار: شكراللهي
۰ نفر