۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۲۷
کد خبر: 82835200
T T
۰ نفر
معاون بانك مركزي: طرح هاي ارزي در پي تعريف منابع توليد و اشتغال است

تهران- ايرنا- معاون حقوقي و امور مجلس بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران گفت: اين روزها طرح كنترل ارزي و خريد اوراق بانكي به دنبال تهيه منابعي براي قرار دادن توليد و اشتغال در مسير صحيح است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «حسين نقره كار شيرازي» شامگاه شنبه در پانزدهمين جشنواره «توليد ملي؛ افتخار ملي» افزود: جامعه اكنون در يك شرايط خاص به سر مي برد اما در همين شرايط نيز توليدكنندگان و صنعتگران با وجود همه مشكلات و نارسايي ها صحنه توليد را خالي نكرده اند.
به گفته اين مسوول، ايران از نيروي انساني توانمند و امكانات و توان مناسبي برخوردار است اما مشكلات برون‌مرزي و برخي اتفاق هاي داخلي سبب شده است نتوان از همه قابليت ها استفاده كرد.
نقره كار شيرازي خاطرنشان كرد: كشور وقتي مي تواند به رشد و بالندگي برسد كه مردم به معناي واقعي و نه به صورت شعاري در صحنه اقتصاد بوده و عامل فعاليت باشند.
معاون حقوقي و امور مجلس بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران يادآوري كرد: تاكنون در خصوصي سازي و واگذاري ها چندان موفق نبوده‌ايم و مجلس شوراي اسلامي به همين موضوع تاكيد دارد.
وي ادامه داد: تاكنون كمتر از 30 درصد واگذاري‌ها به بخش خصوصي واقعي بوده و ميدان و عرصه عمل به آنها داده نشده است.
به گفته وي، دولت يازدهم به دنبال خصوصي‌سازي بود اما از همان ابتدا با مشكلات متعددي مواجه شد.
نقره كار شيرازي تاكيد كرد از دهه 70 موسسه هاي غيرمجاز مالي و اعتباري به اعتماد ملي صدمات شديدي وارد كردند و نظام اقتصادي كشور متضرر شد.
وي بيان داشت: با كمك سران سه قوه و نمايندگان آنها امروز موضوع موسسه هاي غيرمجاز مالي و اعتباري به پايان راه رسيده و به طور تقريبي بيش از 98 درصد آنها ساماندهي شده است.
وي با اشاره به شعار امسال و اهميت توليد و اشتغال در جامعه يادآوري كرد: اين روزها تلاش‌هاي خوبي در مجلس شوراي اسلامي براي تهيه ساختار بودجه سال 1397 در حال شكل‌گيري است.
به گزارش ايرنا، ساماندهي بازار پولي- مالي از بندهاي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است كه در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوي رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نيز (1396) «اقتصاد مقاومتي؛ توليد- اشتغال».
پانزدهمين جشنواره «توليد ملي؛ افتخار ملي» شنبه شب در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد.
مهار نوسان هاي ارزي كه در چند هفته گذشته اختلال هاي اقتصادي به همراه داشت، از چهارشنبه گذشته با ورود مستقيم دولت و دستگيري اخلالگران اين بازار كليد خورد.
در مرحله بعد اين روند با رونمايي از پيشنهادهاي سه گانه بانك مركزي به مرحله سياستگذاري هاي عملياتي وارد شد.
راه اندازي سامانه نيما اخرين اقدام از اين دست به شمار مي رود.

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام* 3065*1961*
خبرنگار: محمد ملك دار* انتشاردهنده: مريم مسعود