۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82842945
T T
۰ نفر
مديرعامل شركت مگاموتور: رويكرد ما حمايت از توليد قطعه سازان داخلي است

تهران- ايرنا- مديرعامل شركت مگاموتور حمايت و استفاده حداكثري از توان توليدي قطعه سازان داخلي را جزو برنامه هاي اين مجموعه توليدي - صنعتي عنوان كرد.

به گزارش ايرنا، «جمشيد حيدر كندري» روز يكشنبه در سخناني اعلام كرد: صنعت قطعه‌سازي بال پرواز صنعت خودروسازي است و با درك اين واقعيت است كه مي توان به آينده خودروسازي و قطعه‌ سازي اميدوار بود.
به گفته وي، در اين خصوص اقدام هايي همچون حمايت از ساخت داخل قطعاتي كه خريد خارج مي شوند، حمايت مضاعف از سازندگان داراي رتبه بالاتر كيفي، افزايش سطح تعامل با قطعه سازان، كوتاه كردن زمان پرداخت مطالبات و ايجاد روابط مناسب و سازنده با انجمن صنايع همگن قطعه سازان كشور انجام شده است.
مديرعامل مگاموتور بر اساس گزارش گروه سايگا، با تاكيد بر اهميت توجه به موضوع نقدينگي قطعه سازان، خاطرنشان كرد: برنامه ريزي براي پرداخت مطالبات سازندگان و استفاده از منابع بانكي به منظور تسريع در فرايند هاي پرداخت به سازندگان و همچنين استفاده از مكانيزم هاي مختلف خريد دين و قراردادهاي سه جانبه بين بانك ها و سازندگان گروه سايپا به عنوان يكي از راه حل هاي جذب نقدينگي و پرداخت به سازندگان در دستور كار قرار گرفته است.
كندري ادامه داد: بهبود كيفي ارتباط با سازندگان طرف قرارداد براي شناسايي مشكلات آنان و يافتن راه حل هاي مناسب و بهبود فرايندهاي تامين و حمايت مضاعف از سازندگان با رتبه كيفي بالا براي ارتقاي كيفي خودروهاي گروه كه موجب افزايش فروش خودروهاي گروه خواهد شد و همچنين ايجاد انبار قواي محركه همه گروه هاي خودرويي جاري گروه خودروسازي سايپا به ميزان دستكم 9 هزار دستگاه در برنامه ريزي هاي مگاموتور گنجانده شده است.
وي با اشاره به اينكه تاكنون ارتباط عميقي با مجموعه قطعه سازان ايجاد نشده است، تاكيد كرد: ايجاد روابط مناسب و سازنده با انجمن صنايع همگن قطعه سازان كشور و شركت در جلسات مربوطه براي يافتن راه كارهاي مناسب از طريق خرد جمعي و حل مشكلات موجود در كنار ديگر برنامه هاي در دست اقدام از جمله راهكارهاي عمق بخشي به ارتباط و تعامل بيشتر با سازندگان خواهد بود.
به گزارش ايرنا، پيشتر «منصور معظمي» معاون وزير صنعت، معدن و تجارت صنعت قطعه سازي را جزو جداناپذير خودروسازي دانسته و گفته بود: قطعه سازان در زمينه فناوري و نيروي انساني سرمايه گذاري لازم را نكرده اند و براي يافتن قدرت رقابت بايد ارتقا يابند.
شركت توليدي موتور، گيربكس و اكسل مگاموتور در سال 1372 تاسيس شد و ماموريت يافت كه با فعاليت هاي خود زمينه كاهش هر چه بيشتر وابستگي صنعت خودرو در توليد قواي محركه به خارج از كشور را فراهم كند.

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام* 3065*1597