۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۷:۴۴
کد خبر: 82852895
T T
۰ نفر
تفاهمنامه توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین «ایدرو اویل» و شركت هندی امضا شد

تهران - ایرنا - تفاهمنامه همكاری و مشاركت در توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین شركت ایدرو اویل به نمایندگی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شركت هندی او ان جی سی ویدش(ONGC VIDISH) هند امضاء شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «نصراله زارعی» مدیرعامل شركت توسعه نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرو اویل) پس از پایان مراسم امضای تفاهمنامه همكاری و مشاركت در توسعه میدان نفتی سوسنگرد اظهار داشت: با توجه به عقد تفاهمنامه مشابه با شركت روسی «زاروبژ نفت»، هدف از انعقاد تفاهمنامه مشابه دیگر با شركت او ان جی سی ویدش هند، امكان تشكیل كنسرسیوم و همچنین پیش بینی نتایج مذاكرات است.
وی در خصوص فرایند طرح توسعه میدان نفتی سوسنگرد افزود: پس از امضای تفاهمنامه مطالعه توسعه میدان نفتی سوسنگرد با مشاركت شركت ملی نفت ایران و اخذ اطلاعات فنی، مطالعات بالادستی میدان توسط كارشناسان ایدرو اویل و شركت «هات اینجینرینگ اتریش» (HOT ENG) به عنوان مشاور در تهیه طرح جامع توسعه (MDP) در دستور كار قرار گرفت.
به گفته مدیرعامل ایدرو اویل، با اقدام های صورت گرفته پیش بینی می شود اواخر اسفند ماه امسال پیشنهاد فنی توسعه میدان این میدان نفتی از سوی ایدرو اویل به شركت ملی نفت ایران ارائه شود.
زارعی در ادامه با بیان ضرورت جذب سرمایه گذار و انتخاب شریك معتبر خارجی، افزود: در ماه های گذشته شركت ایدرو اویل با شركت های متعددی كه دارای اعتبار لازم در این حوزه اند، مذاكره كردهو نتیجه مذاكره های اولیه منتهی به عقد تفاهمنامه همكاری و مشاركت با شركت زاروبژ نفت روسیه و او ان جی سی ویدش هند شده است.
وی خاطرنشان كرد: در مذاكره های صورت گرفته بین ایدرو اویل و این شركت هندی همانند تفاهمنامه امضا شده با زاروبژ نفت روسیه، موافقت شد كارگروه تخصصی مشترك در اسرع وقت تشكیل و در صورت جمع بندی و توافق نهایی، شركت ها به اتافق هم برای مذاكره و اخذ قرارداد توسعه با شركت ملی نفت ایران اقدام كنند.
زارعی سپس در خصوص مشخصات میدان نفتی سوسنگرد و توان تولید در میدان نفتی سوسنگرد، گفت: میدان نفتی سوسنگرد در 45 كیلومتری شهر اهواز واقع شده و جزو میدان های اكتشافی جدید است كه بر اساس برآوردهای اولیه توان تولید حدود 30 هزار بشكه در روز در 2 فاز توسعه را خواهد داشت.
مدیرعامل شركت ایدرو اویل، برآورد اولیه میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در میدان نفتی سوسنگر را 900 میلیون دلار اعلام كرد.
به گزارش ایرنا، میدان نفتی سوسنگرد در 45 كیلومتری شمال غرب شهر اهواز و 20 كیلومتری جنوب غربی میدان اهواز در منطقه دزفول شمالی و در جنوب خط جبهه چین‌های زاگرس واقع شده است. این میدان در جنوب میدان بند كرخه و شمال شرقی میدان جفیر واقع شده و امتداد ساختاری آن مشابه میدان های نفتی منصوری و آب تیمور است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام* 3065*2025
۰ نفر