۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82853446
T T
۰ نفر
سفیر بلغارستان: ایران برای توسعه اقتصادی به شركای تجاری متنوع نیاز دارد

تهران- ایرنا- سفیر بلغارستان در ایران گفت: سرمایه گذاران زیادی از كشورهای چین، هند و روسیه هم اكنون در ایران در حال فعالیت هستند، اما توسعه نیازمند متنوع سازی است و كشورهای اروپایی می توانند گزینه خوبی برای ایران در این زمینه باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «هریستو پولنداكوف» روز سه شنبه در نشست مشترك «مهدی كرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با سفیران كشورهای اروپایی در ایران كه در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: دستاوردهای وسیع كشورهای اروپا در زمینه توسعه فناوری های مورد استفاده در بخش صنعت و معدن می تواند در خدمت ایران باشد.
وی ادامه داد: همكاری اقتصادی اروپا و ایران نه تنها در بخش صنعت و معدن بلكه در تمامی بخش ها از جمله توسعه پایدار صنعت با توجه به حفظ سلامت محیط زیست، قابل گسترش است.
سفیر بلغارستان، آموزش و تعلیم و تربیت را نیز از دیگر زمینه هایی نام برد كه كشورش مایل به توسعه همكاری ها با ایران است.
نیكلاس هاپتون سفیر انگلیس نیز در این نشست از وزیر صنعت، معدن و تجارت كشورمان پرسید، برای جذب سرمایه گذاری خارجی، ایران چه مسیری را دنبال می كند؟
كرباسیان در پاسخ گفت: ایران از سفر هیات های تجاری به این كشور استقبال می كند و شركت ها می توانند از نزدیك پتانسیل های سرمایه گذاری در ایران را بررسی و اطلاعات مورد نیاز را دریافت كنند و با شركت های ایرانی نیز نشست های رو در رو داشته باشند.
به گزارش ایرنا، نشست سفیران كشورهای اروپایی در تهران با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی برگزار شد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1063**2025
۰ نفر