۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82864814
T T
۰ نفر
ایران خودرو آماده عرضه محصولات خودرو با استاندارد یورو 5 است

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت ایران خودرو گفت: شركت خودروسازی ایران خودرو،با ارائه سوخت استاندارد یورو 5 در كشور، آماده عرضه محصولات خود با موتور و استاندارد یورو 5 است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'هاشم یكه زارع' امروز (شنبه) در آیین رونمایی از كتاب گزارش عملكرد پایدار و مسئولیت اجتماعی شركت ایران خودرو در محل شركت ساپكو افزود: هرچند 2 سال برای عرضه موتورهای با استاندارد یورو 5 در ایران زمان داریم، اما این شركت در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، آماده عرضه همه محصولات خود با استاندارد یورو 5 است.
وی یادآور شد: خودروی پژو 301 به عنوان دومین میوه پسابرجامی صنعت خودرو كه تولید آزمایشی آن آغاز شده، سال آینده وارد بازار خواهد شد.
این خودرو ساخت داخل بالای 50 درصد وارد بازار می شود.
به گفته یكه زارع، بدنه این خودرو و قالبهای آن با 95 درصد ساخت داخل ساخته می شود.
مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: این شركت خودروسازی موفق شد در دو روز گذشته از مرز تولید ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو عبور كند.
وی در ادامه با اشاره به فصل ۱۵ برنامه ششم توسعه كشور كه در آن توجه ویژه ای به مسئولیت‌های اجتماعی شده، یادآور شد: در شركت ایران خودرو با سه دسته ذینفع شامل پرسنل ایران خودرو، سهامداران و مشتریان مواجه ایم.
یكه زارع خاطرنشان كرد: در مقابل سهامداران ایران خودرو موظفیم كه حافظه منافعشان باشیم، همچنین در مقابل مشتریان به عنوان مهمترین ذینفعان وظیفه داریم محصول خوب، با كیفیت و با قیمت مناسب عرضه و ارائه كنیم.
وی تاكید كرد: كیفیت، خط پایانی ندارد و این شركت خودروسازی با عرضه و ارائه محصولات و پلتفرم های جدید به دنبال ارتقای رضایتمندی مشتریان از خودروهای تولیدی خود است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت باشگاه های فوتبال و والیبال پیكان و كسب رتبه نخست والیبال بانوان كشور از سوی این باشگاه در سال جاری، یادآور شد: همه این فعالیتها در راستای مسئولیتهای اجتماعی ایران خودرو است.

**باید به فناوری های روز در بخش صنعت دست یابیم
رئیس كمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: بیم دشمنان، از داشتن بمب هسته‌ای یا نیروگاه هسته‌ای نیست بلكه از دستیابی ما به فناوری هسته ای است، از این رو، باید در بخش صنعت نیز به فناوری های روز جهان دست یابیم.
«عزیز اكبریان» نیز در آیین رونمایی از كتاب عملكرد پایدار و مسئولیت اجتماعی شركت ایران خودرو در محل شركت ساپكو گفت: صنایع خودروسازی حاصل 50 ساله زحمات ملت ایران و امانتی در دست ماست كه هریك در آن وظیفه ای برعهده داریم.
وی افزود: وظیفه نمایندگان مجلس، تصویب قوانینی در راستای كمك به تولید در راستای منافع مردم است و امسال در مقوله كمك به تولید، شاهد مصوبه های خوبی در بودجه سال 97 بودیم.
اكبریان یادآور شد: امسال اصلاحیه هایی در زمینه قوانین رفع موانع تولید و كسب و كار داشتیم و مشوق های صادراتی برای نخستین بار عملیاتی شد كه خودروسازان می‌توانند از این مشوق ها استفاده كنند.
وی افزود: وظیفه دولت نظارت خوب و حمایت است و علاوه بر اینها باید اراده 'ما میتوانیم' را در خود تقویت كنیم.
این نماینده مجلس گفت: باید باور كنیم كه می توانیم روی پای خود بایستیم، با خودروسازان بزرگ جهان رقابت كنیم و بهره وری و كارایی خودمان را در كار ارتقا بخشیم.
رئیس كمیسیون صنایع مجلس با اشاره به پتانسیل های صادراتی كشور در مقوله خودرو، به كشور تركیه اشاره كرد و گفت: این كشور حتی دارای قابلیت صادراتی ایران نیست و در بیشتر موارد مونتاژ كاری می كند.
وی تاكید كرد: می توانیم مانند كره، یك خودروساز بزرگ و تسخیر كننده بازارهای جهانی باشیم، به شرط آنكه «ما می توانیم» را به درستی صرف كنیم.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام* 3065*1070* 6075