۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82868984
T T
۰ نفر

توانمندی خودروئی ایران در اندونزی به نمایش درآمد

۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82868984
توانمندی خودروئی ایران در اندونزی به نمایش درآمد

كوالالامپور- ایرنا - پنج شركت دانش بنیان ایرانی جلوه هایی از توانمندی های خود را در زمینه قطعات و لوازم خودرو در نمایشگاه بین المللی قطعات یدكی خودرو اندونزی در كنار صدها شركت خارجی به نمایش گذاشته اند .

انور كمری رایزن بازرگانی ایران در اندونزی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در این زمینه گفت: شركت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو اندونزی كه از تاریخ 22 تا 24 مارس 2018 (4-2 فروردین 1397) در جاكارتا برپا شده است،مشاركت دارند.
وی افزود: این شركت ها تولیدات خود را در زمینه های نانو كامپوزیت، نانو پوشش های سخت، رنگ های ضد خوردگی، نانو سیال خنك كننده رادیاتور خودرو، و پوشش دهنده پی وی دی آینه های بغل در اندونزی به نمایش گذاشته اند.
كمری افزود: شركت های یاد شده درقالب پاویون جمهوری اسلامی ایران دركنار بیش از 500 شركت در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات اندونزی (ایناپا) حضور پیدا كرده اند.
به گفته وی 'امسال نمایشگاه بین المللی قطعات و لوازم خودرو(ایناپا) با حضور 25 كشور مختلف در اندونزی برپا شده و شركتهای ایرانی در حاشیه این نمایشگاه كارگاه معرفی محصولات نانو فناوری خود را برگزار كرده اند.'
كمری توضیح داد: مدیران این شركتها همچنین در مدت حضور در اندونزی برای ملاقات با همتایان خود در شركتهای قطعه ساز اندونزیایی و نیز شركت آسترا بزرگترین خودروساز این كشور برنامه ریزی كرده اند.علاوه براین تعدادی از كارشناسان ستاد ویژه توسعه فناوری نانودر كشورمان برای بررسی شرایط بازار و ایجاد دفتر در این كشورهمزمان با برگزاری این نمایشگاه در اندونزی حضور پیدا كرده اند.
رایزن بازرگانی ایران در اندونزی تصریح كرد: اطلاعات موجود نشان می دهد بازار بزرگ اندونزی می تواند مقصد مناسبی برای تولیدات دانش بنیان كشور در حوزه های مختلف از جمله لوازم و قطعات خودرو باشد. اندونزی با تولید سالیانه یك میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو بعد از تایلند بزرگترین خودروساز در جنوب شرق آسیا محسوب می شود.
آساق**1599