۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 82886708
T T
۰ نفر
اقتصاد با حمایت از جوانان كارآفرین شكوفا می شود

تهران - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینكه فروش نفت موجب رونق اقتصاد نمی شود، گفت: اقتصاد كشور در سایه حمایت از نیروهای جوان و كارآفرین توسعه یافته و شكوفا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز یكشنبه در همایش حمایت از كالای ایرانی كه در كانون ملائك شهرستان قرچك برگزار شد، افزود: سرمایه كشور منابع مالی آن نیست بلكه ایده، فكر و خلاقیت افراد پایه اصلی شكوفایی اقتصاد محسوب می شود.
وی اظهار داشت: راهكار اصلی برای رشد و توسعه اقتصاد كشور، حمایت جدی از نخبگان، جوانان و افراد كارآفرین و زمینه سازی برای مشاركت آنان در عرصه های مختلف است.
ستاری گفت: اقتصادی كه مبتنی بر علم و تعقل باشد، همواره پویا و حركتی رو به رشد خواهد داشت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: اقتصادی كه بخواهد با تكیه بر درآمدهای نفتی رشد و شغل ایجاد كند به طور یقین موفق نبوده و به نتیجه دلخواه و مطلوب نمی رسد.
وی با اشاره به سیاست محوری دولت در حمایت از شركت های دانش بنیان برای كارآفرینی، تصریح كرد: شركت های دانش بنیان ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال مولد و رشد و توسعه اقتصادی دارند.
به گفته وی، ایجاد اشتغال با استفاده از درآمدهای نفتی پایدار و مولد نیست و به همین دلیل موجب رشد اقتصادی كشور نخواهد شد.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از كالای ایرانی»، اظهار داشت: حمایت از كالای ایرانی باید به یك باور و فرهنگ در جامعه تبدیل شود تا بازار مناسب برای عرضه تولیدات ملی نیز فراهم شود.
ستاری با بیان اینكه باید از تولید كننده داخلی حمایت شود، تصریح كرد: تولید محصولات كیفی و قابل رقابت با كالاهای خارجی نیز باید به عنوان یك اولویت دراین حوزه مورد توجه ویژه قرار گیرد.
فرماندار شهرستان قرچك نیز در این همایش گفت: دولت توجه ویژه ای به تامین و توسعه زیرساخت های موردنیاز این شهرستان در بخش های مختلف دارد.
مسعود مرسل پور افزود: احداث بیمارستان دولتی 96 تختخوابی با امكانات مناسب و افزایش 200 درصدی مراكز بهداشت و درمان شهری و روستایی از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در شهرستان قرچك است.
وی با اشاره به راه اندازی شهرك صنعتی قرچك، اظهار داشت: پیش از سال 94 تنها سه كارخانه در این شهرك فعال بود كه امروز ضمن فعالیت 20 واحد تولیدی، 250 كارخانه دراین شهرك نیز درحال ساخت است.
شهرستان قرچك در 30 كیلومتری جنوب شرق تهران قرار دارد.
تهرام/7254**1625
۰ نفر