۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83020112
T T
۰ نفر

عمر نیمی از شبكه برق منطقه ای تهران بالای 20 سال است

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83020112
عمر نیمی از شبكه برق منطقه ای تهران بالای 20 سال است

تهران- ایرنا- مدیر عامل شركت برق منطقه ای تهران گفت: 50 درصد از شبكه و تاسیسات محدوده این شركت كه شامل استان های تهران، البرز و قم می شود، بیش از 20 سال عمر آن سپری شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «غلامرضا خوش خلق» امروز (یكشنبه) در نشستی خبری اضافه كرد: 20 درصد تجهیزات شبكه تولید و انتقال و 25 درصد از مشتركان صنعت برق كشور در منطقه تحت پوشش برق منطقه تهران قرار گرفته است.
وی اضافه كرد: بالا بودن عمر این تجهیزات، آسیب پذیری شبكه را بالا می برد و پایداری شبكه را به خطر می اندازد و به منظور برطرف كردن این مشكل، طرح بهینه سازی شبكه در دستور كار قرار گرفته است.
خوش خلق اظهار داشت: حوزه عملیاتی برق منطقه ای تهران شامل استان های تهران، البرز و قم می شود و 18 میلیون نفر از جمعیت كشور را پوشش می دهد.
خوش خلق اوج مصرف برق امسال در این شركت برق منطقه ای را 10 هزار و 182 مگاوات ذكر كرد و گفت: پیك بار امسال، تاریخ سی و یكم تیرماه بود كه نسبت به پیك بار پارسال 9 دهم درصد رشد داشت.
وی اضافه كرد: پیش بینی كرده بودیم كه اوج مصرف امسال به 10 هزار و 600 مگاوات برسد كه با تغییر ساعت كار دستگاه ها، انتقال بار و دیگر طرح های مدیریت مصرف، حدود 400 مگاوات از مصرف برق منطقه كاهش یافت.
مدیر عامل شركت برق منطقه ای تهران در پاسخ به پرسشی در مورد راه اندازی نیروگاه های مقیاس كوچك، گفت: تعداد زیادی نیروگاه در برق منطقه ای تهران مقیاس كوچك در محل پست های برق اجرا شده و بر اساس دستورالعمل های فعلی برق تولیدی در این نیروگاه ها به صورت تضمینی (پنج ساله) به نرخ هر كیلووات 100 تومان خریداری می شود.
خوش خلق با بیان اینكه هم اكنون هر كیلووات ساعت برق حدود 70 تومان به مشتركان عرضه می شود، گفت: دستورالعمل های خرید برق تولیدی در نیروگاه های مقیاس كوچك باید هم برای تولیدكنندگان بازگشت سرمایه داشته باشد و هم صنعت برق بتواند مابه التفاوت های قیمت تمام شده و قیمت تكلیفی را پرداخت كندو به همین سبب این دستورالعمل در حال بازنگری است.
به گزارش ایرنا، پیش از این «محمود رضا حقی فام» سخنگوی صنعت برق به ایرنا گفت: بر اساس طرحی كه به دولت ارایه شده است، در قبوض مشتركان بخشی به عنوان پاداش اضافه خواهد شد كه چنانچه مشترك شرایط دریافت پاداش را داشته باشد، در این بخش ذكر و از هزینه مشترك كسر خواهد شد.
وی پیرامون شرایط برخورداری كم مصرف ها از پاداش خوش مصرفی، گفت: مشتركانی كه كمتر از الگوی مصرف از برق استفاده می كنند و مصرف آنها كمتر از دوره مشابه سال گذشته است، به میزانی كه مصرف را كم كرده اند از پاداش ها برخوردار می شوند.
حقی فام افزود: الگوی مصرف با توجه به شرایط آب و هوایی به پنج دسته «عادی»، «گرمسیر یك»، «گرمسیر دو»، «گرمسیر سه» و «گرمسیر چهار» تعریف شده است. به عنوان نمونه الگوی مصرف در شهر تهران عادی محاسبه می شود و شهرهایی مانند اهواز، بوشهر و بندرعباس در الگوهای گرمسیری قرار می گیرند.
سخنگوی صنعت برق اضافه كرد: علاوه بر شرایط آب و هوایی مناطق، الگوی مصرف با توجه به فصول هم متفاوت است؛ به عنوان نمونه، الگوی مصرف شهر تهران 200 كیلووات ساعت در ماه است؛ اما برای ماه های گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) این الگو 300 ساعت محاسبه می شود.
اقتصام**9189**1559
۰ نفر