۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۲
کد خبر: 83045247
T T
۰ نفر
بنگاه های كوچك و متوسط هفت میلیارد دلار صادرات داشتند

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات صنایع كوچك و متوسط (SME) در نیمه نخست امسال هفت میلیارد دلار بود كه در مقایسه با 19 میلیارد دلار كل صادرات انجام شده در این مدت، رقمی قابل توجه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی، «صادق نجفی» در دیدار با نماینده شركت «جترو» ژاپن در ایران، افزود: جمهوری اسلامی از همكاری و ارتباط با صنایع كوچك و متوسط و استارت آپ های ژاپنی استقبال می كند.
جترو (سازمان تجارت خارجی ژاپن)، سازمانی غیرانتفاعی است كه توسط دولت ژاپن برای گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری میان این كشور و سایر كشورها تاسیس شده است.
وی گفت: تهران و توكیو می توانند در زمینه آموزش، انتقال فناوری، تحقیق و توسعه در حوزه استارتاپ ها و صنایع كوچك و متوسط در كوتاه مدت همكاری داشته باشند.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی یادآور شد: هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در21 مهرماه در تهران برپا می شود و این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط واحدهای تولیدی كوچك و متوسط دو كشور محسوب می شود تا بتوانند درخصوص نوع همكاری‌ها به تفاهم برسند.
وی برنامه استقرار شهرك‌های فناوری و مراكز فناورانه و دانش بنیان در استان های كشور را خاطرنشان كرد و گفت: فضای لازم برای تبادل فكر و فناوری و انتقال آنها در ایران فراهم است و جوانانی علاقه مند با تخصص های مختلف در این مراكز فعالیت دارند.
نجفی اضافه كرد: آمادگی لازم را داریم تا نمایندگان جترو را به بازدید از شهرك‌های صنعتی ایران دعوت و فرصت آشنایی با قابلیت های موجود كشورمان بیشتر فراهم شود.

** تمركز جترو بر SME ها در چهار سال آینده
همچنین در این دیدار، نماینده شركت جترو ژاپن در ایران یادآور شد: جترو از سال 1958 ( 1337) كار خود را در ایران آغاز كرده است، این سازمان در دوران جنگ و تحریم همچنان بر ادامه همكاری‌ها تاكید داشته و در ماه های گذشته نیز در زمینه های خودرو، محیط زیست، فناوری و تجهیزات پزشكی با شركت‌های ایرانی همكاری خود را تداوم بخشید.
«ناكامورا» با بیان اینكه مایل به ایجاد همكاری بلندمدت در زمینه خودرو و تجهیزات پزشكی با ایران هستیم، افزود: جترو همواره برای یك دوره چهار ساله برنامه ریزی می كند و تمركز اصلی این سازمان در سال های آینده بر فعالیت در حوزه بنگاه های كوچك و متوسط و استارتاپ هاست.
به گزارش ایرنا، توسعه بازرگانی و سرمایه گذاری در بازار ایران و گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و توسعه صادرات ژاپن به ایران از مهمترین محورهای كاری این شركت در كشورمان است.
تمركز اصلی جترو بر گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و كمك به شركتهای كوچك و متوسط ژاپنی برای به حداكثر رساندن توان صادرات جهانی آنها است.
اقتصام*3065**1559
۰ نفر