۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۸
کد خبر: 83055520
T T
۰ نفر
معاون وزیر صنعت: نگران اجرای تحریم ها در بخش معدن نیستیم

تهران- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اجرایی شدن تحریم ها، اجرای پروژه های معدن و صنایع معدنی را كمتر با مشكل مواجه می كند و نگرانی كمتری در این حوزه از فعالیت ها داریم.

«جعفر سرقینی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای پروژه های معدنی خود به هیچ عنوان معطل نمی ماند و هر شركتی كه به دلیل تحریم ها از ایران خارج شده یا قصد خروج دارد، با شركت دیگری جایگزین خواهد شد.
به گفته وی، زمزمه خروج از بازار ایران به دلیل تحریم ها تازه آغاز شده و اگر در عمل اتفاقی بیفتد یا مدت زمانی از خروج شركتی بگذرد، آنگاه وزارتخانه در این زمینه به سرعت تصمیم گیری خواهد كرد.
معاون وزیر صنعت از شركت های چینی و روسی به عنوان جایگزین های خوبی برای شركت های غربی یاد و تاكید كرد: «مطمئن باشید پروژه های معدن و صنایع معدنی، آخرین پروژه هایی خواهند بود كه متاثر از مساله تحریم ها ممكن است با مشكل مواجه شوند».
وی توضیح داد: بومی سازی و داخلی سازی پروژه های یاد شده در مقایسه با سایر حوزه ها بیشتر بوده، منابع موجود در این بخش منابع پایه هستند و اجناس تولیدی آن محصولات هستند كه در اقصی نقاط جهان قابل معامله اند.
«به عبارتی می توان در قراردادها به گونه ای عمل كرد كه مجریان پروژه ها، بجای پول، جنس از كشورمان خارج كنند».
وی درخصوص احیای معادن متروك نیز گفت: خانه معدن ایران از سوی وزرات صنعت برای اجرای كار در این عرصه اختیار تام دارد تا به راه اندازی معادن متروك بپردازد؛ با این حال وزارتخانه آماده تقویت این معادن و كمك به حل مشكلاتشان است.
به گزارش ایرنا، بیشتر معادن متروك كشور، فلزی و از نوع سرب، روی، مس و كانی های همراه است.
پیشتر «محمدرضا بهرامن» رئیس خانه معدن ایران در جلسه هم‌اندیشی این تشكل و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام كرد كه با راه‌اندازی هر واحد معدنی به‌طور میانگین حدود 50 نیروی انسانی مشغول كار می‌شوند كه این مساله با احیای معادن متروك عملیاتی خواهد شد.
اقتصام*3065**2025
۰ نفر